• S0lstråle

Abbe!?

ABBE...

...slog ner som en blixt hos mig i går. Supersött! Eller? Jag är högst ambivalent! Hjälp mig (var inte ALLT för hårda bara )

• Svar på tråden Abbe!?
  • Mymlann

Det är gulligt..

Det första som slog mej var killen i Madicken !

• våsann

Och så ska han baka kringlor

Abbe är jättefint, men det klingar smeknamn i örat.

• S0lstråle

hmm... smeknamn. Ja, det stämmer nog. Men inte kan man döpa killen till Abraham för att kunna kalla honom Abbe Stackarn!

• Mymlann

Inte Abraham, men kanske Albert ? Det är fint det med !

• jojja

abbe - toppen!!

gillar namn som inte blir smeknamn!!

• Knyttet och K

Om vårt knytte är en kille blir det mest troligt en liten Abbe! Kommer att heta Albert. Jag skulle gärna döpa honom till Abbe men efterom Albert är släktnamn på sambons sida blir det så det står i pappren. Tycker det är superfint! (Blir det ingen Albert blir det en Hjalmar som just nu också diskuteras här )

• S0lstråle

Jag blir faktiskt mer och mer förtjust i Abbe! Passar eg. inget vidare med sambons efternamn... men-men. Nje, Albert heter en kompis son- så det kan jag inte "sno"!

Hjalmar- sött!!! Bara det inte blir en liten Hjalle (ass:Hjalle och Heavy- om nån minns)

• Dino78

Själv tänker jag då på Abgar Barsom, han kallas för Abbe

• S0lstråle

Dono78- Hmm... vem är det?!

• Mumu

Hej Sassan!

Jag har en liten kille på åtta månader som heter Abbe! Nej, inte Albin, Albert eller Abraham, utan han heter bara Abbe. Visst, många frågar vad han egentligen heter, men jag tycker verkligen inte att man måste döpa ett barn till något längre bara för att de ska få kallas det man vill att de ska heta egentligen.

Vi är supernöjda med vårt namnval och de flesta runt omkring oss tycker vi har valt ett supercoolt namn till vår son. Så frågar du mig säger jag naturligtvis att Abbe är det bästa namnet i världen!

• Emab

Min söte son heter Albert-kallas Abbe. Klart fint!

• Hildis

Abbe är kanon. Det nämnar sig toppen på min egen lista (även om vi inte ens påbörjat tillverkningen än!).

• S0lstråle

Jag blir allt mer kär i namnet Abbe faktiskt (särskilt efter att jag varit inne och tittat på Mumu:s söta son)! Pojkvännen däremot har satt sig på tvären och tycker att associationen till Abbe i Madicken är negativ... istället för som jag tycker- positiv!

• Jamirl

Jag älskar namnet Abbe, har gjort det i flera år. Ifall vi får en kille funderar vi på att ta det. Men nu har en kusin kommit till barnet som heter Ebba. Kanske blir för nära å lika?
    Men ta det, det är så fint!

• Jamirl

Jag älskar namnet Abbe, har gjort det i flera år. Ifall vi får en kille funderar vi på att ta det. Men nu har en kusin kommit till barnet som heter Ebba. Kanske blir för nära å lika?
    Men ta det, det är så fint!

Svar på tråden Abbe!?