• spiritsinlove

Hur lång tid tar det att köra 55 mil?

55 mil, i lagenlig hastighet. Mestadels på motorväg. Normal trafik. 

Hur lång tid tar det? Ungefär?
    - alla stavfel är medvetna -
  • Svar på tråden Hur lång tid tar det att köra 55 mil?
  • karsu

Vi brukar åka 52 mil på ungefär 5.5 timmar, matstopp och raster inräknat. Motorväg halva vägen och landsväg andra halvan.

• spiritsinlove
    karsu skrev 2008-02-13 03:26:57 följande:
    Vi brukar åka 52 mil på ungefär 5.5 timmar, matstopp och raster inräknat. Motorväg halva vägen och landsväg andra halvan.
    Låter bra
  • Cuthalion

6-7 timmar borde det ta.

• spiritsinlove

Verkar vara lite olika bud här Räcka ut tungan 

• Cuthalion

Beror på hur laglig man är och hur många stopp man gör . Sedan räknar jag alltid med extra tid om något oförutsett inträffar. Men om man räknar 1 timme per 10 mil så blir det 5,5-6 timmar så föregående talare har säkert korrekt information.

• karsu
    Cuthalion skrev 2008-02-13 03:47:15 följande:
    Beror på hur laglig man är och hur många stopp man gör . Sedan räknar jag alltid med extra tid om något oförutsett inträffar. Men om man räknar 1 timme per 10 mil så blir det 5,5-6 timmar så föregående talare har säkert korrekt information.
    Vi brukar köra på 5.5 timmar. Förvisso inte jag som kör eftersom jag inte har körkort så jag kan inte svara för hur fort det körs men det är då inga överdrivna hastigheter. Två raster och ett matstopp brukar det bli ungefär.
  • spiritsinlove
    Cuthalion skrev 2008-02-13 03:47:15 följande:
    Sant Man kanske ska räkna med typ 6 timmar då
  • spiritsinlove
    karsu skrev 2008-02-13 03:49:14 följande:
    Vi brukar köra på 5.5 timmar. Förvisso inte jag som kör eftersom jag inte har körkort så jag kan inte svara för hur fort det körs men det är då inga överdrivna hastigheter. Två raster och ett matstopp brukar det bli ungefär.
    Ja, ofta kör man kanske inte exakt lagenligt, men 10-20 km över (på motorväg)
  • Cuthalion

55 mil på 4,5 timmar då utan matstopp (om man räknar att stoppen tar ca 1 timme tillsammans) . . . Tycker det låter lite men går det att köra 65 mil på samma tid så är det nog inte så överdrivet olagligt ändå .

• karsu
    Cuthalion skrev 2008-02-13 04:02:05 följande:
    55 mil på 4,5 timmar då utan matstopp (om man räknar att stoppen tar ca 1 timme tillsammans) . . . Tycker det låter lite men går det att köra 65 mil på samma tid så är det nog inte så överdrivet olagligt ändå .
    Matstoppen och rasterna tar nog inte fullt så lång tid i och för sig. *s*
    Men nej, jätteolagaligt körs det inte, men jag kan nog tro att det ligger lite över hastighetsbegränsningarna, särksilt på motorvägen.
  • Redbit

"Jätteolagligt"?
    Finns det något annat än lagligt och olagligt?

• Cuthalion

Redbit - Olagligt är olagligt men kan vara olika dyrt

• isisisis

Ungefär 6 timmar med en bensträckare på halva vägen.
    Toabesök och några mackor!

Svar på tråden Hur lång tid tar det att köra 55 mil?