• Älskarlivet

Hur får man i vällingpulvret i flaskan utan att spilla ut hälften??

Vi har hela tidne haft Tommee Tippee flaska och där är ju hålet jättestort.
    Men nu börjar flaskan bli för liten så vi får köra på vanlig flaska.

Men hur sjutton får man i pulvret? Vi spiller ut minst hälften på diskbänken ! (Använder matskedsmått)

• Svar på tråden Hur får man i vällingpulvret i flaskan utan att spilla ut hälften??
  • kotten75

Använd en liten tratt förslagsvis.

• salene

Finns vällingtratt att köpa. Annars funkar det bra med en petflaska som man skurit av toppen på, så d blir en tratt!! Funkar jättebra!

Jag e inte dum, har bara lite otur när jag tänker...
  • Astrosmurfan

Skär av toppen på en 1,5 liters PET flaska så får du en bra tratt.

• Sunshine02

Tips...

skär av toppen på en petflaska så har du en tratt som funkar... har iaf gjort det för oss

~~ min mamma - en ängel ~~
  • Ayya

jag brukar rulla ihop ett kaffefilter och ha som tratt...

• HelenR

De finns en burk med tre fack i som du kan lägga pulvret i.. Jätte smidiga... Finns på maxi/coop eller babyproffsen....

• Skimra

Tratt!

Finns vällingtratt att köpa. Tror det är Bambino som gör dom. Lite då och då så går Semper ut med såna man får när man köper deras välling.

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Sunshine02
    HelenR skrev 2008-02-13 11:02:24 följande:
    De finns en burk med tre fack i som du kan lägga pulvret i.. Jätte smidiga... Finns på maxi/coop eller babyproffsen....
    tupperware har det med,,
    ~~ min mamma - en ängel ~~
  • HelenR
    Sunshine02 skrev 2008-02-13 11:03:15 följande:
    tupperware har det med,,
    jaha de visste inte jag. men kanske lite dyrare=)
  • LillaMymlan

Använder måttet som följer med Sempers pulverburk som man kan skicka efter. =1 msk. Eller de små som följer med BabySemp-paketen. = 1/2 msk. Brukar inte spilla nåt med dem ;)

• Marlene B

...man köper en MAM ultivent och slipper problemet helt.

• LillTållon

följer inte pulver skeden med i paketet? Det gjorde d för oss när vi hade välling åt tjejen! var perfekt...

• Älskarlivet
    LillTållon skrev 2008-02-13 11:14:02 följande:
    följer inte pulver skeden med i paketet? Det gjorde d för oss när vi hade välling åt tjejen! var perfekt...
    Nä, bara till t ex NAN...inte välling.
  • MorronPigg

Jag använder bakplåtspapper

• Erikagötet

jag är helt såld på bambino vällingburk, bästa uppfinningen!
    www.bambino-mam.se/bambinomam/show.php jag använder ersättning till min dotter och den här är så praktisk på natten när jag ska göra flaska i skenet av nattlampan.

Svar på tråden Hur får man i vällingpulvret i flaskan utan att spilla ut hälften??