• Mammatilltretroll

sökes: bra barnläkare / allergiläkare som jobbar med barn i stockholm

Min lilla 8 veckors tjej har misstänkta eksem på kroppen..

Jag söker med ljus och lykta efter en duktig BARNläkare / ALLERGIläkare som jobbar med barn i Stockholm..

Är missnöjd med min BVC och håller på att byta - men jag vill helst till en läkare innan jag bytt eftersom det kan ta lite tid..

Tusen tack på förhand för alla tips!!

• Svar på tråden sökes: bra barnläkare / allergiläkare som jobbar med barn i stockholm
  • Tabby

Prova att ringa runt hos privatläkare och se om du har någon tur.
    Kolle telefonboken.

• Forellen

Har jobbat på Barnallergimottagningen på Huddinge sjukhus och där är alla läkarna jätteduktiga, men vet inte om de bara tar in på remiss, du kan ju ringa dit och höra efter.

• Tabby

Jag tjatade på BVC för jag var säker på att lilltjejens hudproblem inte bara var vanliga torra kinder pga av årstiden som de sa. Barnmedicinska tog inte heller mig på allvar så jag gick till vår privatläkare som ordnade en remiss till allergimottagningen. Nu är liten under utredning....äntligen.
    Jag bor i Gbg så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

• cookie69

Jag går på sachsska-allergi mottagningen, med min dotter. Läkaren heter Per Tunqvist, honom rekomenderar jag. Man måste ha remiss för att få komma dit.

Svar på tråden sökes: bra barnläkare / allergiläkare som jobbar med barn i stockholm