• små fötter

Rosa streck?!

Har köpt en ny LCD-skärm som först kom igång igår, och när jag har använt den en stund så dyker det upp ett tunt, rosa, lodrätt streck ungefär i mitten av skärmen. Jag testade att startade om den, och att koppla ur och i skärmen, men inget hjälpte.
    Är det någon som har någon aning om vad det är som har hänt?? Ledsen

• Svar på tråden Rosa streck?!
  • Kristin24

är ingen expert men hr hört att man inte får lägga LCD skärmar ner, då kan de bli förstörda.  Men som sagt jag är inte så insatt. Ring leverantören och fråga.

Go och glad Kexchoklad
  • små fötter
    Kristin24 skrev 2008-02-13 14:58:24 följande:
    är ingen expert men hr hört att man inte får lägga LCD skärmar ner, då kan de bli förstörda.  Men som sagt jag är inte så insatt. Ring leverantören och fråga.
    Har också hört det, att de är väldigt känsliga. Har redan ringt leverantören och den affär jag köpte skärmen i, fick väldigt konstigt bemötande från båda... Fundersam 
  • små fötter

Kan tillägga att det här rosa strecket "kommer och går"...

• Kristin24

men så ska det inte vara, du har ju garanti så då ska du få en ny.

Go och glad Kexchoklad
  • små fötter
    Kristin24 skrev 2008-02-13 15:15:57 följande:
    men så ska det inte vara, du har ju garanti så då ska du få en ny.
    Ja, uppenbarligen är ju något fel på skärmen men kvinnan på LG antydde att jag måste ha förstört den själv och kvinnan på Elgiganten trodde mer på att det var något fel på grafikkortet.. Hmm.. funderar på att packa ihop skärmen och köra till giganten och be dom koppla in den där?
  • c0ol

Nja det var äldre plasma skärmar man inte skulle lägga ner, gäller itne lcd skärmar till datorer, skulle vara jobbigt för alla med bärbar dator. Sådana där färkskiftningar kan hända när sladden inte sitter i ordentligt, har du möjlighet så prova med en annan skärm, och prova din skärm i en annan dator för att se om det blir samma fenomen.

Svar på tråden Rosa streck?!