Tar de bort ett födelsemärke om man är gravid? Erfarenheter?
Jag har ett födelsemärke som inte ser bra ut o jag har bokat tid för att ta bort det men nu börjar jag fundera om de alls gör det?
Nån som har gjort det?
Jag har ett födelsemärke som inte ser bra ut o jag har bokat tid för att ta bort det men nu börjar jag fundera om de alls gör det?
Nån som har gjort det?
Jag tog bort ett födelsemärke på ryggen när jag var i v 13 nån gång, läkaren sa att det inte kunde påverka barnet eftersom man bara får lokalbedövning
Ah, det var väl det jag tänkte. :)
Fick en massa nya "födelsemärken" under graviditeten, bla flera lite utstående på brösten. Gick bra att ta bort med lokalbedövning någon gång i halvtid(togs bort av den snyggaste läkaren jag någonsin sett, typiskt. Brukar annars alltid få farbröder men när man för en gångs skull måste visa brösten så....). Märkena visade sig vara ofarliga och många av de som inte togs bort förvann ja faktiskt nöttes bort med tiden. Konstigt va?
Detta är ett som jag har haft i många år o det har börjat se allt fulare ut.. jag vill inte ha kvar det för jag är rädd att det ska vara nåt "skit".
Jo jag har märkt att man får en del nya när man är gravid.. men detta är som sagt inget nytt...
Tjomsan: Hahaha.. jag fick då en farbror när jag skulle ta bort födelsemärken på mina bröst hade ju kanske varit trevligare med en snygging
Jag har också tagit bort ett födelsemärke som stod ut lite. Det satt mellan brösten, i klyftan. När brösten växte satt Bh:n lite hårdare och då skavde det på mitt märke som blev rött. Tog bort det med likalbedövning på vårdcentralen när jag var i v 34-35. Gick hur bra som helst.
Jag gjorde det i typ v 20 och det var inga problem alls. Det är så liten mängd bedövning så det påverkar inte bebisen i magen. Du kan också välja att göra ingreppet utan bedövning...
Lycka till!
minns nån hur mycket det kostade? jag har ett som sitter just i sidan vid bröstet och skaver som bara den, har tänkt boka tid nu ett tag men glömmder det hela tiden, måste få tummen ur..
Utan bedövning? Jag tror inte det va..?
Det ska inte kosta mer än ett vanligt besök...
Finns ingen anledning att inte ta bedövning/mindre bedövning! Det är inte farligt.
jag ska ta bort ett födelsemärke på låret eller ja troskanten..det har vuxit jättemycket..ska dit den 28 feb..hoppas heller inte det är nåt "skit"..=)