• 17 årig tjej

Någon som har varit i side i turkiet? Som vill berätta hur det var.

Hej .
    JAg och min sambo kanske ska boka en resa till Side i Turkiet imorgon och jag undrar om det ärn ågon som har varit där som vill dela med sig om hur det var där. Säg både negativa och posetiva saker :)

• Svar på tråden Någon som har varit i side i turkiet? Som vill berätta hur det var.
  • 17 årig tjej

Okej :) När har du tänkt att åka :)?

• Mamma 80

Vi var i Side förra sommaren. Bodde en bit utanför, i Kumköy. Tar 10 min till Side stad. Side är jättefint, stränderna vid Side stad är smala och rätt packade men en bit utanför är det jättefint. Det är även där som de lite bättre hotellen ligger.

Kanonbra shopping anser jag och ok nattliv, det lilla jag och maken kom ut utan vår då 1,5 år gamla son. Hade mina föräldrar med som f ö varit i Side de senaste 10 somrarna. Säger väl nåt om hur bra Side är.

Side ligger nära Alanya och Antalya (dit man flyger). Jättebra bussförbindelser, och billigt, att åka till dessa städer mer mer shopping etc.

Lokalt tar man sig runt med minibussar som stannar längs med vägarna eller med taxi. Det är billigt att äta lunch, mkt kebab osv. Middag ingick på vårt hotell så det åt vi aldrig ute.

Väldigt gästvänligt, dock än lite pågående försäljare, men så är det överallt.

Underbart varmt och soligt, varmt i vattnet, sandstränder.

Rekommenderar Side starkt. Hör av er till min inbox om ni vill veta mer!

/Linda

Svar på tråden Någon som har varit i side i turkiet? Som vill berätta hur det var.