• tjoohalia

gravida i farsta el. omkring?

är 23 år, gravid i v.20+4 med första barnet. bor i farsta. känner dock ingen i sthlm (flyttade hit när jag skulle gifta mig) så jag har "bara" min man.
    undrar om det finns någon i farsta eller i närheten som är ungefär lika långt gången som mig? får panik snart av att inte träffa en enda människa....

• Svar på tråden gravida i farsta el. omkring?
  • SofiaWallin

Hej där! ja är 17 år, heter Sofia o bor i Salem. ja är i v.21 imorn. ja väntar mitt första barn. är också nyinflyttad :) så känner inte många. har min sambo o hans kusiner "bara"
    skriv gärna till mig :) kramar !!

• tjoohalia

salem, ligger det typ bortanför tumba? (har släkt i tumba och har för mig att mina kusiner gifte sig i salems kyrka)
    har dom mvc i salem?

• SofiaWallin
    Svar på #2
    jajamensan! salem ligger brevid tumba :) ja vi har mvc här :) varför undrar du de? ja ska föda på södertälje är de tänkt. du då ? :)
  • tjoohalia

undrade mest vart du går på mvc. jag går här i farsta. är nog tänkt att jag ska föda på sös. fast ev. kommer min man jobba i huddinge i sommar, så då skulle det vara smidigare att föda där. men det är lite närmare till sös tror jag.

• SofiaWallin
    Svar på #4
    okej . :)
    Jag läser ju på gymnasiet så ja får sommarlov innan bebben kommer :)
    Vi planerade vårat barn, hade ni de? :)
    Ja vet att de är ungt men aså, vi är inte som alla andra, min sambo är dcok 20. ja har alltid umgås med äldre. :)
    vi förlovade oss i sommras o har varit tillsammans o bott i hop i 2.5 år. :)
    du är gift såg ja, så mysigt !! :)

blir helt knäpp av att aldrig få umgås med några andra blivande mammor, att sen kunna umgås efter förlossningen o sånt med :)
  • tjoohalia

hinner du går färdigt då eller? eller har du ett år kvar?
    hmm, vi planerade nog inte barnet, eller vi har sagt att händer det så händer det. men det hände aldrig och jag var rätt nere för det.
    sen, utan att jag trodde det, så var jag helt plötsligt gravid. testade mig mest för skojs skull. fick en chock.

min man är snart 25, så han är två år äldre än mig. vi gifte oss i december, 27. i new york. :)

frågade min BM idag när föräldrautbildningen började, hon sa typ i v.30 det är ju evigheter dit. jag har inte ens ngn som jag kan låta barnet leka med sen. :b haha, jo min svägerska har barn, men han är 1,5år när våran föds.

vet ni vad ni ska ha än?

• SofiaWallin
    Svar på #6
    vi väntar en liten flicka, har ni tagit reda på könet?
    ja våran föräldrarutbildning börjar 6:e maj, de är ju ett tag dit, men dessa 20 veckor har gått fort så, de kommer dom 20 veckorna som vi har framför oss också att göra :P

nej inte ja heller, känner ingen som har små barn eller väntar barn heller..
    Nej ja har ett år kvar i skolan, men ska gå tillbaka efter mammaledigheten o läsa klart de :)

Häftigt att gifta sig i New York!! :D vi förlovade oss i hedkärra (haha en liten liten by där svärföräldrarna bor) haha! vi är sen tidigare från Fagersta så vi har flyttat ganska långt.

Hur känns de inför förlossningen då? Nervös?? kramar !!
  • tjoohalia

barnmorskan som gjorde ultraljudet tror med 80%säkerhet att vi ska ha en tjej, men hon var som sagt inte säker (eftersom "hon" knep med benen mesta dels) men med tanke på att min man har fem systrar och inga bröder, är det väl rätt troligt att det är en tjej. :b

fagersta, känner igen det. (inte för att jag har varit där) typ borlänge/ludvika eller? jag bodde i växjö tidigare, men mina föräldrar bor på öckerö (göteborgs skärgård)

är rätt nervös inför förlossningen, har lite övervikt från början så jag är rädd för ett stort barn och en komplicerad förlossning. men jag vill gärna föda vaginalt ändå. men ska försöka få ett tillväxt-UL innan så att barnet inte är alltför stort. du då?

• SofiaWallin
    Svar på #8
    jo de ligger där ikring :)
    om du vill kan vi gärna hålla kontakten o kanske träffas om du vill de, de är sååå tråkigt att inte ha någon kompis att dela graviditeten med.

nja, ja är inte så orolig för förlossningen faktiskt, de är så bra personal o man klarar att föda, de finns även många hjälpmedel om man vill ha de :) ja ska nog ha en EDA.

ja vi ska på könsbestämningsul 11/3 bara för att vara försäkrade om att de är en tjej därinne. våran bm var säker sa hon för bebisen särade rejält på benen, haha !! man såg bara två skinkor :P haha!
  • tjoohalia

jo, vi kan hålla kontakten. om du har msn är min emma_hultberg@hotmail.com är inne rätt ofta, men inte lika ofta vid datorn. :b

alltså, jag tror att jag klarar förlossningen, är bara rädd för att spricka för mkt. vill ha EDA (uppegående) och lustgas. men om det går riktigt fort klarar jag mig med lustgas.

vi ska nog inte göra könsultra, spelar ingen större roll ändå. jag ville inte veta, men gubben ville så gärna, så då fick han fråga. :b min mammas arbetskamrats dotter gjore könsultra dom sa att det är en pojke. sen läste dom i tidningen att dom hade fått en tjej. ;)

• SofiaWallin
    Svar på #10
    de svaret dom ger dig på rutin ul är inte 100 procent, konstigt att de blev så, för enligt våran läkare så är de säkert när man gör ett könsul efter v.24, då är könsorganen tillräckligt utvecklade. ja har addat din msn nu :)
    Pratar mer där :) Kramar på er !
  • tjoohalia

hmm, va konstigt. jag klickade på "acceptera" när du addade mig. men du finns inte i min lista. :b

• Vanja03

Hej. Jag är 24år o bor i farsta med min man o våran dotter, är gravid i v.24. Var i farsta bor du? ... Går du på MVC i farsta oxå? de gör jag, vilken bm har du? Jobbar rätt mkt nu men går havandeskapspenningen kommer jag va hemma fr april(skönt). Ha de bra.

• tjoohalia

hej. bor på forshagagatan. rätt nära centrum. du? går till farsta mvc, har Jill. vem har du?
    själv är jag arbetslös men hoppas på ett jobb nu nästa vecka, får veta på söndag.

• wholelottarosie

Hej!

Rosanna heter jag, 19 år i år och är gravid i v 15 (16 imorgon). Jag bor i Enskede, vid Globen, dvs längs gröna linjen, ca 20-30 min fårn farsta :)

• wholelottarosie

Jag går på mvc i Dalens sjukhus.:) Fick göra UL i v 11, fick se det lilla hjärtat :) Ska på rutin UL den 10 mars :) Vart går d nånstans?

tjoohalia skrev 2008-02-14 17:01:52 följande:
    hej rosanna!vart går du på mvc? har ni gjort UL än? :)
  • tjoohalia

jag går farsta mvc, men gjorde rutin-UL på dalen den 31/1. jättetrevlig BM, fast jag kommer inte ihåg vad hon heter. har namnet ngnstans dock. fick också göra ett VUL i v.12 (pga magsmärtor, skulle åka till new york då också och var rädd för utomkveds men allt va bra) igår var jag och lyssnade på hjärtat, underbart! :)

• Vanja03
    Svar på #14
    Hej.
    Jag har Åsa som BM. Jag bor i Farsta Strand. Vad har du sökt för jobb??? Hoppas allt går bra. Varför flyttade du till farsta, var de pga din man eller ngt annat? Du kan väl skriva i min gästbok istället, de e lite lättare att hålla kontakt då. Kram
  • Emsbli

jag bor i haninge. väntar mitt första barn i maj.
    vill gärna träffa andra gravida.

Svar på tråden gravida i farsta el. omkring?