• snart tre

Vet någon en duktig sömmerska/ställe att låta sy upp på i Stockholm?

Är det någon som vet en duktig sömmerska eller ett ställe dit man kan gå och få en del saker uppsydda på beställning? Det ska vara någonstans i Stockholm och helst i innerstaden. Bor själv på Kungsholmen, men det spelar ingen roll vart innaför tullarna det är. Finns det någon utanför som någon kan rekommendera är det också okej om det inte ligger helt åt skogen.

Eftersom jag inte själv är duktig på att sy och vägrar göra det och dessutom har svårt att hitta snygga, moderna bäddset till spjälsängen vill jag köpa tyg och få ett sådant set uppsytt till vår knott. Och så ska lämna in gardiner för uppfållning och kanske lite annat.

Någon som vet vad sådant kan tänkas kosta i Stockholm

• Svar på tråden Vet någon en duktig sömmerska/ställe att låta sy upp på i Stockholm?
  • snart tre

Jag puffar min fråga - är det verkligen ingen som vet eller är alla expertsömmerskor utom jag

• Fridisen

Tyvärr så försvann alla mina visitkort efter mammaledigheten, det var en kvinna på Linnégatan som fixade min brudklänning men jag kommer inte ihåg vad hon heter.
    Kan du inte söka efter skräddare/sömmerska på gula sidorna?

• snart tre

Har kollat men det är svårt att veta var man ska börja - går gärna på någons rekommendation. Men jag jobbar på Östermalm och går hem längs Linnégatan varje dag så jag börjar med att kolla där. tack för tipset!

• Fridisen

Problemet är att hon extraknäckte som sömmerska så tyvärr syns det inte från gatan!

• snart tre

Okej, då blir det ju gensat svårare. Men jag får väl helt enkelt hålla ögonen öppna när jag promenerar hem från jobbet.

• teknologen

hej hopp, jag kan rekommendera en kompis till mig som är väldigt duktig på att sy. Hon har bl.a. sytt brud- och tärnklänningar, medeltidskläder, gardiner, stooora maskotar mm. Skriv ett meddelande till mig privat så får ni hennes mailadress.

• Breca

Hej,

Jag heter Carola och jag undrar om jag kan få hjälp av din kompis för att lägga upp ettpar byxor.

Tacksam för svaret!

Med vänlig hälsning,

Carola

Svar på tråden Vet någon en duktig sömmerska/ställe att låta sy upp på i Stockholm?