• underli

Folk som aldrig lyssnar... varför?!

Hej!

Jag känner inte så jättemånga människor som knappt lyssnar när man har en konversation, men nu har det dykt upp en i mitt liv. Hon går på samma utbildning som mig, och vi har en del grupparbeten ihop/kommer att ha framöver.

Alltså, VARENDA gång vi pratar, det är inte bara när hon är med mig, med ALLA jag sett henne prata med. Så fort den andra, och inte hon alltså, ska prata så säger hon bara "mmm,mmm" och ser helt uttråkad ut, oftast tittar hon upp i taket.. innan man fått prata färdigt! Och så fort hon får chansen så börjar hon babbla om sig själv, hon ger noll respons på det man har sagt.

HUUUR tänker dessa typer av människor? Dom e så otrevliga!!!

• Svar på tråden Folk som aldrig lyssnar... varför?!
  • jennie ellie

Ja du, de kanske tycker att det ni pratar om är totalt ointressant? Så till den grad att de inte orkar låtsas ens. Är det jobbigt så var inte med dem för det stör nog dig mer än dem skulle jag tro.

• underli

Jaha.. så det beror på att man är tråkig. Kan inte va nåt hos henne som e knasigt då? Tvingas ju arbeta ihop med henne.

• adrenalin

Hon kanske inte gillar människor.
    Jag gillar inte människor och tycker oftast människor jag inte känner är skittråkiga.

Fast jag brukar kämpa skitmycket för att låtsas vara "normal" i alla fall
    Avsky henne i smyg och gör bara det som är nödvändigt med henne!

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • underli

Jag tror också jag ogillar människor jag inte känner. Klankar ner på mig själv ibland för att jag inte kan "gilla" de flesta. skönt när du skrev så, Jag FÅR lov att avsky henne lite i smyg!
    Jag är lite för dålig skådis bara, har sån lust att dissa henne tillbaks, avbryta henne hela tiden, men näää man ska va så satans trevlig, även om man får skit.

• Bicky

Intressant fråga! Jag har inget svar. Du kanske kan säga "ursäkta om jag tråkar ut dig, jag ska fatta mig kort".

Intressant också att ni inte gillar människor ni inte känner. Är det människan i sig själv, eller situationen som är ny?

• underli

Ny situation kanske, ja, tar sån tid att komma över den där första tröskeln med många människor, så man orkar inte prova på om det går att komma innanför skalet. Grejen är nog att jag vet att inte många människor funkar ihop med MIG, så jag vill inte göra mig besväret att göra dom missnöjda.
    Jag tror däremot att jag är en bra lyssnare, avbryter inte människor som lägger ner tid att prata med mig. Typiskt folk att aldrig SVARA, utan bara babbla om sitt eget liv så fort dom får chansen.

Jag gillar människor som är varma, har humor, kan bjuda på sig själva.. Men det är inte alltid jag orkar med att vara supersocial med dom heller.
    Tycker det är lite roligare med djur ibland. Är så mycket socialt knasigt spel med människor.

• underli

Djur är bra, dom tjaffsar inte emot, och jag TROR inte dom tänker skit om en :D

• adrenalin

jag känner nog lite samma som du underli

jag gillar egentligen bara att umgås med människor jag alltid känt. Och vissa är sånna som KÄNNS som man alltid känt dom, även fast man nyss träffats. Men det är inte så vanligt. Därför har jag inte direkt många vänner

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Bicky

Det är kanske en fråga om hur mycket energi man orkar spendera på att vara social med nya människor. Jag hade vissa perioder i mitt liv då jag gjorde bekantskapen med en hel del människor som sedan passerade genom livet. Efter ett tag känner man att man inte orkar slösa energi på nya människor som ändå inte kommer stanna kvar.

Men jag kan småprata med människor om ditt och datt, men tar längre för att bli riktigt god vän.

Och om folk inte är trevliga, eller lyssnar, så spenderar jag minsta möjliga tid med dem.

Vi är ju alla olika. Vissa får energi från att vara med människor, andra får energi från att vara med sig själv. Personligen är jag nog 50/50.

• roflmao

Har en tjej på jobbet som alltid ska avbryta.
    Om jag står o pratar med nån, så kommer hon och avbryter med något helt annat än vad vi pratar om.

Och den jag pratar med börjar prata med hon som kom o avbröt.

Alltså, vilket hyfs "skakar på huvudet"

• Bevabus

Jag känner igen mig i den här situationen...mina fastrar har en tendens att förlora fokus totalt vilket gjorde mig extremt upprörd som liten! Nu har jag bara lärt mig att leva med dom...men om jag numera träffar på personer som blir mina "vänner" så ignorerar jag dom tillbaka när dom beter sig sådär. Då brukar dom INTE förstå vinken men dom tröttnar på mig också och vi förlorar kontakten.

• KristenTjej84

Dom tänker väl att de har så fullt upp med sina egna liv och sina egna problem att de inte har ork eller lust att ägna sig åt andras liv?? kanske??

• Love4cats

En släkting till oss är så och jag har hittat ett botemedel som funkar för stunden. Jag flyter iväg i tanken efter för mycket surr från henne. En annan behandlar jag m samma mynt på msn; skriver över henne så förstår hon säkert nån gång. Självupptagna allmänt eller fulla av egna tankar och bekymmer. I övrigt har jag vänner som lyssnar och som lyssnas till

Is it in his eyes?!
  • Bevabus

haha det är nästan som det där tricket att ställa telefonen på nåt bord någonstans när dom snackar och sen gå förbi då och då och säga "Mm..aa..jag förstår"

Love4cats skrev 2008-03-01 01:50:36 följande:
    En släkting till oss är så och jag har hittat ett botemedel som funkar för stunden. Jag flyter iväg i tanken efter för mycket surr från henne. En annan behandlar jag m samma mynt på msn; skriver över henne så förstår hon säkert nån gång. Självupptagna allmänt eller fulla av egna tankar och bekymmer. I övrigt har jag vänner som lyssnar och som lyssnas till
Svar på tråden Folk som aldrig lyssnar... varför?!