• Jennyrockar

    Jä**a Hemglass!

    Så jäkla irriterad, sitter här å väntar på glassbilen som skulle komma 19.15, men INGEN glassbil i sikte.....

    Hade lovat ungarna glass å har inte köpt nån på länge, vafaan ska dom ha utsatta tider för om dom inte kan hålla dom?

    Jag fick tillomed sms-påminnelse, ååå jag e så sur!!


    ~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Svar på tråden Jä**a Hemglass!
  • Hallonröd
    Jennyrockar skrev 2008-02-13 19:43:42 följande:
    Så jäkla irriterad, sitter här å väntar på glassbilen som skulle komma 19.15, men INGEN glassbil i sikte.....Hade lovat ungarna glass å har inte köpt nån på länge, vafaan ska dom ha utsatta tider för om dom inte kan hålla dom? Jag fick tillomed sms-påminnelse, ååå jag e så sur!!
    Kan ju ha hänt nåt. Men ring kundtjänst och be dom kolla var bilen tagit vägen.

    En gång förlänge sedan så ringde jag och skvallrade att glassbilen minsann sket i att stanna på ett ställe. Där bodde jag och stod och väntade.....eller rättare sagt hade inte hunnit dit och ser glassbilen åka förbi utan att svänga in... Blev arg och ringde kundtjänst...de i sin tur ringde killen i glassbilen som så snällt fick åka tillbaka så jag kunde handla glass
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • lia76

    Jag har oxå SMS-påminnelse, även epost dagen innan.
    Glassbilen skulle komma hit 15... Men det gjorde den inte.
    De hade tydligen ändrat tid till 16.15 vilket inte SMS påminnelsen hade ändrat tid på...
    Som tur var så visste jag att den kommer 17.45 till vår gamla lägenhet så det var bara att sätta sej i bilen och jaga den
    Den kom dit 10 minter för sent... 17.55 så jag trodde jag missat den så jag körde runt lite, hörde den komma och såg den svänga in på parkeringen så jag följde med och parkerade efter

    Mycket kan de ändra tiderna och sånt, men det blir inte uppdaterat i sms-påminnelserna


    Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Tohru Honda

    Jag önskar glassbilen aldrig kom, för de stannar precis utanför mitt hus. Fan, min adress står till och med som stoppställe. Blä.

  • Barbabok
    Tohru Honda skrev 2008-02-13 20:43:23 följande:
    Jag önskar glassbilen aldrig kom, för de stannar precis utanför mitt hus. Fan, min adress står till och med som stoppställe. Blä.
    Samma här, jag blir galen på den där jä*la trudelutten som ekar. Det blir så högljutt att jag inte hör vad jag säger. Ekar mellan två hus. Kan dom inte ha två ringsignaler, en med MYCKET lägre ljud?
    Det är i motvind som drakarna flyger
  • bajjlada

    Jag har jobbat på Hemglass och det kan finns flera förklaringar till ditt problem. Jag kan ju iofs bara utgå från mig och min körning, men somsagt, kanske kan finnas till hjälp..

    Om det är sommar och högsäsong och 10-15 personer vill handla på varje station så kan jag lova att jag alltid blir en timme försenad. Det GÅR inte att hålla tiderna då. Alla vill ha glass.

    Om det är vinter så vill man inte brassa på och köra som en biltjuv pga snö, is och vinterväglag. Det är nog svårt att hålla tiderna när det är sommar och "vanlig körning".

  • ALY538
    Barbabok skrev 2008-02-24 12:33:27 följande:
    Samma här, jag blir galen på den där jä*la trudelutten som ekar. Det blir så högljutt att jag inte hör vad jag säger. Ekar mellan två hus. Kan dom inte ha två ringsignaler, en med MYCKET lägre ljud?
    det går att sänka volym!
Svar på tråden Jä**a Hemglass!