• Fräken

Lite rörelser i vecka 35. Normalt?

Min bebis har inte varit särskilt aktiv under hela graviditeten och nu i vecka 35 tycker jag att det sparkar/rör sig mycket lite. Det rör sig lite lite på dagen, sedan på kvällen rör det sig något mer. Är detta normalt?

• Svar på tråden Lite rörelser i vecka 35. Normalt?
  • vincentsmama

heej!! bebisen har inte mkt plats att röra sig på nu.
    Så dom brukar inte röra sej så mkt i slutet iaf. kram

• litenprick

jag är i v. 36 och jag tycker att min lilla "vilde" har lugnat ner sig betydligt de senaste 2 veckorna. Kan bero som ovanstående säger ... det börjar bli trångt, kna liksom inte "sparka ut sig" längre. Men så länge man känner rörelser ska man nog inte oroa sig.

• Hedvig J

Min förra graviditet så rörde sig bebisen mycket mer. Men när man börjar närma sig förlossningen blir det mindre. Under denna graviditeten så har bebisen inte rört sig så mycket. Vaknar inte förren kl 1 på dagen dock mer aktiv på kvällarna. Jag upplever oxå att min bebis har börjat röra sig mindre är i v 35

• Lysmasken

Gick oxå in i v35 idag. Känner knappt min bebis heller. Blir kanon nojig även om detta är mitt andra barn. Men ska ta bilen till affären & handla å då brukar hon markera att hon finns.

• Flickan och kråkan

Jag hade en lugn bebis hela tiden. Det blev ännu lugnare från v.34 - usch! V37+1 var det så stilla att jag var övertygad om att något var fel, stortjöt och åkte nästan in akut...På natten efter bestämde sig vår lill-groda för att titta ut...och inget var fel. Han hade nog bara laddat för den stora dagen.

Jobbigt med stillsamma barn - det ger oroliga mammor. Jag tyckte det var särskilt gräsligt när alla dessutom frågade: "Nu sparkar det väl hårt?", "Kan du sova något för allt liv" etc.

• dig0201

HEJ! jag tycker det är "skönt" att höra att andra har lugna barn. Det är samma här och det är min andra graviditet, min första var också lugn. Jag har ringt min barnmorska några gånger när jag varit som oroligast. Hon har varit schysst och klämt in mig mellan några andra så jag får kommma och lyssna att allt är ok, och det har det ju varit hittills. Är nu i v 38 och bara jag känner av bebisen varje dag är jag lugn. Men det har aldrig varit något röj på nätterna, inga hårda sparkar i revbenen eller så. Mest buffar och stötar. Så länge barnet rör sig varje dag så är det lugnt har min barnmorska sagt, men om jag märker att det blir en förändring i hur den rör sig så ska jag kontakta henne. Så be och få kollat om ni är oroliga, det är det bästa tycker jag. Men jag blir orolig när jag läser och hör andra berätta om hur livliga deras barn är och att de önskar att de vore lite lugnare etc. Jag älskar när jag känner av bebisen, för det gör mig lugn.

• Nina 77

Funderade själv över detta i dag, är i vecka 38 och min bebbe har varit en sprattelgubbe hela tiden men nu får jag puffa till han så han sparkar tillbaka så jag vet att allt är ok. Hoppas han laddar för att komma ut :)

• cizzon

min bebbe var en liten buse i magen hela tiden men han hade också en period då han var lugnare! tror det var runt v.35.
    detta sa bm,
    nångång under dagens lopp skall du lägga dej på sidan i soffan/sängen, ligg så tills du kännt av din bebis 10gånger i magen , om du har kännt väligt få rörelser inder 1h så pröva på nytt senare under dagen.
    om du är orolig så kontakta bm!

då kännde man han massor=) säkert just för att man kände efter=)
    +att man fick en stunds vila=)

• malinka83

det är helt normalt, speciellt om moderkakan ligger på framsidan!!

• cizzon

sorry, läste inte frågan ordentligt!!
    är nog normalt då det blir ju mindre och mindre rum i magen=)

• zussieq

Hej Jag är i vecka 36 med vårat första barn. Jag har inte kännt vårat barn så mkt överhuvudtaget i graviditeten, började känna smått i v 18 kände lite mer i v 20. Sedan v 32 har vårat barn fixerat sig och efter det blev den endå lugnare trodde knappt det var möjligt, Innan kände jag bara nån enstacka spark per dag sedan h*n fixerade sig får jag vara glad om jag känner nåt överhuvudtaget per dag, jag gör det mesta för att väcka o få igång bebisen dricker kalt vatten lägger mig ner osv alla tips man får. men det är knappt så det funkar. Jag har varit inne på förlossningen 3 gånger när jag trott att det varit nåt fel, men allt har alltid sett bra ut. Så jag tror inte att du behöver oroa dig, min BM sa att man ska ha kännt av bebisen nån gång per dag iaf om inte ring förlossningen. Du kanske har som oss en lugn bebis o nu får den inte så stor plats heler. den kanske har fixerat sig?

Lycka till Kram Sanna

Svar på tråden Lite rörelser i vecka 35. Normalt?