• GabriellaN

Dagmammor till familjedaghem i Karlstad

Hej,
    Jag planerar att starta ett familjedaghem i Karlstad och söker därför ytterligare två personer som kan tänka sig att börja jobba som dagmamma. Jag bor med min man och lilla dotter på Stockallet i Karlstad. Jag vet att det finns ett enormt behov och intresse av ett familjedaghem i det här området då dagisköerna är långa.

Jag har redan en kontaktperson på kommunen som stöttar mig i verksamhetsidén. Det är en relatvt enkel process att starta upp och det kostar inget. Man får ekonomisk ersättning från kommunen för varje barn man vårdar (även egna) och för andra omkostnader verksamheten kräver.

Fördelarna med jobbet är många tex:

Du får förmånen att ta hand om dina egna barn

Du bestämmer själv rutiner och aktiviteter

Barnen får stimulans, men samtidit lugn och ro, eftersom man är i hemmiljö, med små grupper

Antalet sjukdagar tenderar att bli lägre

Är du intresserad, tveka inte att ringa eller skriva
    054-21 49 88, 0709-466-322, gabriella@norlinder.com

Vänliga hälsningar Gabriella!

• Svar på tråden Dagmammor till familjedaghem i Karlstad
  • BROCCOLLI

Vilken bra ide'! Vi flyttade ifrån stockfallet för ett år sedan (ångrar det inte en dag, det är ju så himla trångt där, men mysigt ändå). Ja, daghem är det absolut bästa, det har vi till vår tös och om ett halvår även till sonen . Det kommer nog bli många intresserade som vill ha sina barn där

Stort lycka till

• GabriellaN
    Svar på #1
    Tack för ditt svar.
    Vi har redan flera intresserade föräldrar, men nu behöver jag två kollegor.
    Vad gäller trängseln så har vi turen att bo norr om stockfallet precis intill skogen.
  • BROCCOLLI

Där har vi kompisar som bor, ni har ett bra läge . Har du satt upp nån lapp om det på bvc, att du söker kollegor? Då sprider det sig ju väldigt effektivt, men det har du säkert redan gjort!

Hade vi bott kvar på stockfallet hade nog våra barn fått gå hos dig, haha

Svar på tråden Dagmammor till familjedaghem i Karlstad