Ni som har 3 katter!!
Jag undrar hur ni har det med era busar?
Jag undrar hur ni har det med era busar?
Ingen??
pisst = försvenskning av pissed. haha. ;)
Skillnaden är att man måste ta mer hand om lådant och att det går åt mer mat typ.
Sen tillför det ju så mycket trevligt att ha många djur hemma.
Våra katter är inte kastrerade förutom honan men det är verkligen dags nu.
Vår äldsta hane som vi har haft längst kissar på papper eller kläder som råkat hamna på golcet om han tycker att det är för smutsigt i lådan. Han är väldigt väldigt tjurig när det kommer till lådans renlighet. ;)
Vi har tre katter.
Min sambo hade två när vi träffades och så skaffade jag en till när vi bott ihop ett tag. De två älsta katterna är kastrerade hanar, de är väl typ 6 och 5 år eller nåt. Den yngsta är en kastrerad hona som fyller två om några veckor.
Det gick hur bra som helst att introducera katterna för varandra.
Vi kom hem med det lilla kattskrället, de nosade på varandra och sen fortsatte de ignorera varandra (de två äldre har aldrig brytt sig särskilt mycket om varandra).
Våra katter får gå in och ut som de vill så vi har bara en kattlåda (det är endast den yngsta som använder den, hon är inte mycket för utelivet direkt).
De har varsin matskål men delar på två vattenskålar.
Det är inte så stor skillnad på att ha två eller tre katter, lite mer hår på allting i huset bara.
Hur går det för er med 3 st?
För oss var det jättebra att skaffa en tredje. Det gjorde de katter vi redan hade mer harmoniska, men det beror ju på katterna. Hade en lugn och en livlig förut som gick den lugna på nerverna. Köpte en till katt av en livlig ras. Nu lever de två livliga katterna om med varandra och den tredje övervakar dem ;)
Hur många kattlådor har ni?
En, men borde ha åtminstone två eg för att undvika konflikter. Än så länge har det gått rba, peppar peppar.
Hur många kattskålar?
De delar på en vattenskål och en skål för torrfoder, och har varsin för blötmat.
Vilka kön och ålder?
En kastrerad hona, 4 år, en fertil hona, 2 år och en unghona på 8 mån.
Vad e skillnaden mellan 2 o 3 katter?
Ju fler desto roligare Nej, men annars ingen större skillnad förutom det jag beskrev ovan.
Hur introducerade ni era tredje kisse?
Eftersom alla tre var vana vid andra katter och hade varit med om lyckade introduceringar förut släppte vi bara ut henne bland de andra.
Ni e till väldigt stor hjälp.
Man vet inte i förväg hur det kan gå. Den nya katten kan hata de "gamla" och tvärt om. Det har funkat för oss två gånger med 3 katter så...
Inte glömma att vi har en stor hund också.. :) Det är ett till störningsmoment för kattstackarna.. Han (hunden) fick endel spö innan de lärde känna varandra. Men sen är han ju rätt korkad och kör tillbaka nosen direkt efter en smäll också...hehe
Ja, hunden ja. Det är katterna som ska acceptera honom.