Trolltrio skrev 2008-02-14 09:21:52 följande:
Jag har inte fött sedan förändringen, men kommer göra det inom kort. Som jag förstått är livets träd mycket rikitgt stängt, men det finns personal att tillgå från avd 11 dygnet runt, samt personal som finns på vad de kallar eftervårdsmottagningen.Kika in på hemsidan:
www.liv.se/liv_templates/Page____6601.aspxDär står om både avd 11, patienthotellet och eftervårdsmottagningen.Man behöver ha med sig allt som man behöver efter en förlossning, på hotellet finns ingenting. På 11an däremot får man blöjor o bindor.Jag födde där för 18mån sedan, och tyckte vi fick ett jättebra bemötande, och de är väldigt tjänstvilliga och hjälper till med allt man behöver.Lycka till!
Tänkte lite mer på om man måste ha med sig badlakan och handduk, eller finns sånt där. bra att veta. antar att sängkläder och sånt finns där..eller ska man ha det oxå med sig? vet att bindor,blöjor,babykläder, kläder till mor och far, tvål,schampoo,balsam,lotion ska man ha med sig. Men när babyn föds, ska man då ta fram de egna babykläderna så att de klär babyn efter mätning och vägning, eller tar de på babyn en liten tröja och blöja på förlossningen..det gjorde dom på Näl i allafall.Därför undrar jag så mycke. När ska ni ha nu då??Lycka til på er med..