raka huvudet på nyfödda?
Hej!
Jag är gift med min underbara man som är muslim...själv håller jag på att religionsforska eller vad man ska säga. Är uppvuxen "utan ngn religion" om ni förstår vad jag menar jag är döpt men inte konfirmerad. Men jag har på sistone kännt att jag vill tillhöra en tro eftersom min tro på gud alltid har funnits där. Jag har läst bibeln vilken inte tilltalat mig alls å nu läser jag om islam och oxå koranen och jag har fastnat helt. Så mkt av det ja läst passar mig och låter helt logiskt nu till min fråga...Har inte bestämt mig för att konvertera eller så än men tanken har definitivt slagit mig om det är så att jag känner i mitt hjärta att det känns rätt kommer jag att göra det. vår son kommer självklart att omskäras men jag har läst och hört att man även rakar barnens huvud när de föds. Måste man det?
Jag menar anledningen till att man gjorde det var ju för att förr i tiden så vägde man håret å gav vikten i silver åt fattiga om ja inte misstar mig. Hur funkar det idag? måste säga att ja hellre skulle behålla håret på min lilla som om det alternativet finns... hoppas ni orkar läsa =)