• Loovan

Erfarenhet av Serafen?

Är det någon som har erfarenhet av Serafens MVC i Stockholm? Jag ska dit på inskrivning om några veckor men har nu blivit lite osäker om jag kanske ska kolla något annat ställe istället. Får man göra NUPP-test, vart föder man efter att ha gått hos dom (bor på Kungsholmen/Vasastan)?

Tacksam för all info!

• Svar på tråden Erfarenhet av Serafen?
  • tobo

Jag gick på Serafen när jag var gravid med mitt först barn och var supernöjd, men allt beror ju på vilken barnmorska man hamnar hos. Vilket BB man tillhör tror jag beror på vart man bor. Vi bodde tidigare på lilla essingen och tillhörde då Karolinska.

Går nu under min andra graviditet på mama mia östermalm och är inte alls lika nöjd...

• alien08

Jag gick till Serafen när jag bodde inne i stan. Dock ej som gravid utan bara för cellprov och p-pillerutskrift. Men jag tyckte verkligen alla jag träffade var jättetrevliga där - hade absolut gått dit som gravid om jag inte flyttat. Vad får dig att bli tveksam?

• Loovan

Tveksam är jag väl inte egentligen, det är mer att jag gärna skulle vilja göra ett sk NUPP-test och är osäker på om Serafen utför sådana. Sen vet jag inte heller vad som avgör vart man får föda. Många säger ju att BB-Stockholm är så bra...

Svar på tråden Erfarenhet av Serafen?