• Anonym

Skottår, ska jag fria??? (långt)

Här kommer en snabb resume av mitt liv.

När jag var en ung flicka drömde jag om att först träffa mannen i mitt liv, att vi skulle vara tillsammans i fem år, sedan förlova oss, gifta oss inom ett år och sedan skaffa barn.

Var tillsammans med en kille i 6 år men kände aldrig att jag ville varken förlova mig eller skaffa barn med honom, för vi var så unga (16 när vi träffades). Vi växte ifrån varandra.

Levde singelliv och pluggade samtidigt. Någon gång under 2004 fick jag kontakt med en kille på nätet. Han var rolig att skriva med och han fick mig att skratta. Vi skrev inte regelbundet men lite då och då, intensivare ibland, glesare ibland.

Efter plugget tog jag min chans och flytta till Sthlm. Var inneboende hos min gudmor mitt i stan. Fick på något sätt kontakt med den här killen igen och han bodde ju faktiskt i Sthlm. Han hade precis blivit dumpad av sin tjej. Nu fanns chansen att ses. Sagt och gjort.

Vi skulle ses på Göta källare. Såg honom redan utanför när jag stod i kön. Föll pladask. Vi snackade hela kvällen och jag följde med honom hem. Sedan dess har det varit vi två. Han åkte till grekland på semester 3 veckor strax efter vi setts och jag åkte dit en vecka för jag saknade honom så. Hans radhus stod tomt för hans ex tog i stort sett allt. Vi smsa en hel del när han var kvar i Grekland en vecka efter att jag åkt. Mina prylar var kvar i staden jag pluggat i. Detta slutade med att jag hämtade upp alla mina saker till hans radhus innan han hann komma hem från semestern, vi blev sambos!

Allt fungerade hur bra som helst mellan oss. Jag fick också ett jobb i samma veva vi sågs första gången så jag hade med en inkomst. Vi delade på alla kostnader. Efter ett år kom sommaren igen och vi for till Grekland tillsammans denna gång. Jag skulle vara där i tre veckor och han fyra. Det bästa av allt, vi skulle påbörja bebisverkstan! Nej det var inte det bästa av allt, det bästa av allt var att när jag åkte hem hade jag blivit gravid!

Mina flickdrömmar om förhållande på 5 år, förlovning och giftermål innan bebis fanns inte längre. Detta kändes så rätt och det gör det fortfarande. Men jag känner ändå att jag gärna vill ha en ring på fingret innan bebisen kommer. Har sagt det här till honom flera gånger men han verkar aldrig få tummen ur. Pratade med hans syster om det och hon sa att han vill ge mig en ring, men vill inte ge något riktigt fint när han känner att han har råd. Chanserna har funnits....

Under hösten skojade jag för att sätta lite press på honom, att 2008 är det skottår och då får tjejer fria om de vill. Hade ju trott att jag skulle fått en ring vid det här laget, men icke. Funderar nu på att göra allvar av saken. Vad tycker ni? Den 29 februari närmar sig! Hur ska jag göra? Han kommer inte tro att jag ska fria, vilket gör det hela mer speciellt! Bebisen är beräknad att komma i april och jag tror inte han tar tag i det själv före det.

Ett problem. Jag har inte riktigt råd nu då de sista bebisgrejerna ska köpas. I mars får jag bonus från jobbet och tänkte lägga en del av det på ringar. Men det är ju inte förrän i mars! En månad för sent! Kan man låna atrapper i en guldaffär, fria och sedan beställa de riktiga ringarna en månad senare? Eller kommer det bli konstigt? Men sen är dte ju ändå lite svårt för mig att få rätt ringstorlek nu när jag är svullen i kroppen med tanke på graviditeten....

Vill ha tips och råd!!! :) Hur ska jag göra???

OM NÅGON KAN LISTA UT VEM JAG ÄR, SÅ HÅLL DETTA FÖR ER SJÄLVA. JAG VILL SOM SAGT VAR KUNNA ÖVERRASKA MIN SAMBO MED ETT FRIERI. VILL MED DETTA INLÄGG BLI PUSCHAD OCH FÅ TIPS PÅ HUR JAG KAN GÖRA DEN 29 FEB MINNESVÄRD. TACK!

• Svar på tråden Skottår, ska jag fria??? (långt)
  • Anonym (kör på!)

Shoot!!!
    Jag var i samma situation som du tidigare, att trots hintar mm så kom han aldrig till skott och friade. Så tillslut tog jag modet till mig och gjorde det och han sa JA!!!

Vi är nu gifta och han har berättat att han tänkt på att fria flera gånger innan jag gjorde det men att det aldrig liksom blev av.

Jag friade utan att ha en ring. Jag frågade honom helt enkelt om han ville gifta sig med mig när vi satt och åt en god middag på kvällen med levande ljus och så. Det gick precis lika bra utan ring...

Mitt tips är att du kör!!!

• Anonym
    Anonym (kör på!) skrev 2008-02-14 11:14:01 följande:
    Shoot!!! Jag var i samma situation som du tidigare, att trots hintar mm så kom han aldrig till skott och friade. Så tillslut tog jag modet till mig och gjorde det och han sa JA!!! Vi är nu gifta och han har berättat att han tänkt på att fria flera gånger innan jag gjorde det men att det aldrig liksom blev av.Jag friade utan att ha en ring. Jag frågade honom helt enkelt om han ville gifta sig med mig när vi satt och åt en god middag på kvällen med levande ljus och så. Det gick precis lika bra utan ring...Mitt tips är att du kör!!!
    Jag kommer bara börja grina säkert när jag ska fråga honom. Haha. Alla dessa gravid hormoner.
    Har tjatat länge nu om att vi ska gå på bio innan bebisen kommer. När vi går på bio brukar vi alltid käka något ute innan. Kan ju fråga honom då kanske eller skicka ett sms under filmen som han får läsa? Äh jag vet inte. Vad ska jag skriva då isåfall? Att när bebisen är ute så ska vi och köpa ringar?
  • Jumsan83

gör typ som anonym (kör på) tycker det var ett bra sätt faktiskt..
    lycka till

• Anonym (hoppsan)

Hur blir det i morgon nu då?

Svar på tråden Skottår, ska jag fria??? (långt)