• sweetsugarcandy

Tvätta bebisens saker...lite hjälp?!

Hur gör ni med alla mjukdjur? Tvättar ni dom? I badkar eller maskin?
    Och madrassen till spjälsängen och till vagnen? Ska man tvätta hela i badkaret eller bara överdraget?
    Täcken, kuddar, filtar då? Hur ska man göra med det?? Vågar man tvätta dom i maskinen oxå? Och vagnen då? Ska den bara vädras på balkongen nåt dygn?

Vet inte hur jag ska göra, förutom med kläderna och påslakansetten, dom tar jag ju bara i maskin som vanligt.

Skrev detta i fel forum sist. Men nu hamnade det rätt. :)
  • Svar på tråden Tvätta bebisens saker...lite hjälp?!
  • sweetsugarcandy

puffffffffaaaaaaaaar!

• våg

Hmm ... det beror väl på vad som står på tvättråden. En del mjukrisdjur går att tvätta i maskin.
    Varför behöver du tvätta vagnen? Har du köpt en begagnad eller har den fått fläckar?
    Jag brukar tvätta madrass-skyddet vid behov.
    Kuddar, tåcken o filtar - läs på tvättråden...

• DecemberBebis

kuddar och täcken , och även madrass behövs väl inte tvättas ? du har ju påslakan,örngott, och lakan som "skyddar" och dem tvättar du ju..
    dem flesta filtar kan du tvätta i maskin..
    vagnen behöver du väl heller inte tvätta ? samma där som i sängen ju..

• Höstregn

stoppa alla mjukisdjur i en tvättpåse och tvätta i 40 grader.

• sweetsugarcandy

Okej, nej jag hade inte tänkt tvätta vagnen helelr. hur skulle det gå till? haha. Jag frågade om man ska ställa ut och vädra den på balkonegn nått dygn kanske?
    Okej så madrassen till sängen och vagnen behövs inte tvättas?
    Och täcken och kudde trodde jag självklart man skulle tvättam det luktar ju starkt nytt om det. Men men. okeej. Får se hur jag gör då.

• sweetsugarcandy
    oh just ja. spjälskyddet då?
  • Liisaa

spjälskyddet körde jag i maskin 30grader

snart 2barns mamma
  • våg

Aha, sorry, missade att bebisen inte var född än... Jag har aldrig tvättat kuddar o täcken innan. Men om dom luktar mycket så... Har inte heller tvättat nya mjukdjur el spjälskyddet, men om det står på tvättråden att det går så skadar det ju inte.

• habibty81

Jag har tvättat både kuddar och täcken. Det står nog hur många grader de lär tvättas i.
    Jag tvättade mina i 40 grader. Madrassen ska jag inte tvätta.

Mjukisdjur och filtarna vädrar jag bara.

Svar på tråden Tvätta bebisens saker...lite hjälp?!