• glitterkorn

Sonen ska sova på balkongen en stund hur mkt kläder ?

Sonen ska sova på balkongen en stund hur mkt kläder ?

det är ca 3 + ute solen skiner o det blåser lite lätt , dock är balkongen i skuggan.

jag tänkte sätta på hon en vanlig body , byxor , strumpor , tunn bomullsmössa , en liten "björndräkt" med både händer o fötter o luva på sen lägga honom i åk påsen tror ni detta blir bra ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-14 12:45
    hur länge brukar ni barnen ligga o sova ute i vagnen när dom står ex på balkongen lr verandan lr dylikt ?

• Svar på tråden Sonen ska sova på balkongen en stund hur mkt kläder ?
  • Hemliga 72an

Du kan ju kolla efter en liten stund genom att känna han på nacken. Då vet du om det är tillräckligt men låter bra.

• glitterkorn
    Linda med 5 skrev 2008-02-14 12:41:27 följande:
    Du kan ju kolla efter en liten stund genom att känna han på nacken. Då vet du om det är tillräckligt men låter bra.
    ja får göra det :) sen är ju sufleten uppe så det blåser ju inte på honom .. heller
  • glitterkorn
    glitterkorn skrev 2008-02-14 12:39:50 följande:
    Sonen ska sova på balkongen en stund hur mkt kläder ?det är ca 3 + ute solen skiner o det blåser lite lätt , dock är balkongen i skuggan.jag tänkte sätta på hon en vanlig body , byxor , strumpor , tunn bomullsmössa , en liten "björndräkt" med både händer o fötter o luva på sen lägga honom i åk påsen tror ni detta blir bra ?
    hur länge brukar ni barnen ligga o sova ute i vagnen när dom står ex på balkongen lr verandan lr dylikt ?
  • Hemliga 72an
    glitterkorn skrev 2008-02-14 12:43:08 följande:
    ja får göra det :) sen är ju sufleten uppe så det blåser ju inte på honom .. heller
    Nä men då är det ingen fara på taket. Somna honom så sover han gott där.
  • myskatt

Fem timmar kune dottern sova ute på balkongen första sex månaderna . Men jag skulle inte ta på båda overall och åkpåse när det är plusgrader ute.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Lillaskrutten

Jag personligen skulle klä min i blöja+tshirt+tröja+tjockare tröja+jacka/overoll+strumpbyxor+strumpor+byxor och sist men inte minst ett tjockt täcke över med bara ansiktet öppet för att andas in frisk luft

Överdrev jag nu??

• Florro

Dom kan sova hur länge som helst bara de har en behaglig temperatur. Och eftersom det inte är kallt där du är så är det ingen fara, tycker det låter bra det du tagit på honom.

Det blir ju rätt varmt i åkpåsen, jag klär på min dotter så när det är upp till -7 och hon brukar inte vara kall.

• Florro

lillaskrutten..ja du överdrev nog lite..barnet skulle nog svettas en massa:)

• Rimfolina

Om det är runt nollgradigt brukar jag ta på min tjej en fleecedress över strumpbyxor och body och sen lägga henne i åkpåsen. Mössa och sockar också, såklart, men hon vägrar ha vantar på sig och det funkar ändå bara man ser till att händerna är i åkpåsen. Hon sover tills hon vaknar. När hon var liten kunde hon sova i 4 timmar i flera minusgrader... Håll bara koll på hur barnet känns.

• Lillaskrutten
    Florro skrev 2008-02-14 12:48:14 följande:
    lillaskrutten..ja du överdrev nog lite..barnet skulle nog svettas en massa:)
    Jag vet jämfört med andra så kan jag överdriva mycket, fryser jag så tror jag att mina barn fryser ihjälp och börjar klä på dem med en gång. Men dem har hunnit växa upp nu så dem kan säga ifrån om det skulle kännas lite svettigt som tur e
  • Florro

Lillaskrutten..haha ja det är nog tur;)

• veronicaq

jag har såhär:
    mockasiner alt. sockor
    långärmad-body + brallor.
    tjocktröja
    jacka
    tunn mössa
    filt på benen och lite ovanför
    o åkpåse

• EmelieG84

Så här står min  ute på tomten och sover just nu:
    Mysbyxa+boby
    fleece overall och mössa
    liggandes i åkpåsen..
    I skuggan ca 3+ ute nu!

De är presic lagom varma, de har redan sovit ute i ca 1½ timma idag..

Svar på tråden Sonen ska sova på balkongen en stund hur mkt kläder ?