• Anonym (illamående)

Armband mot illamående, funkar det?

Nu ger jag snart upp!

Spyr o mår illa konstant, o är i v 8, så än kommer det inte ge med sig.
    Postafen fungerar inte, så nu tänkte jag kolla med er kloka där ute...

Någon som testat det där armbandet mot illamående på apoteket? SeaBand eller vad det heter?
    Var det bra, gav det nån effekt? Hur mycket kostar det??

Tack på förhand!

• Svar på tråden Armband mot illamående, funkar det?
  • Meus Veritas

Jag har testat o de funkade utmärkt på mig, viktigt dock att man sätter dom på rätt sätt för att de ska ha effekt

• Anonym (illamående)

Tack, då kanske det är värt det då!

Någon mer?

• Limus

njae... I början fungerade det, men efter hand som illamåendet blev värre, fick jag tag i Postafen, vanliga åksjuketabletter, som jag knaprade i mig. =)

• Axels och Annies mamma

Tyckte att det fungerade, det tog bort det värsta illamåendet, men jag mådde lite illa hela tiden trots Seabanden.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • Eliza

För mig funkade det jättebra!
    Jag mådde inte illa en enda dag under hela min graviditet. Sen om det var tack vare seaband eller inte det vet jag inte.
    Det är värt att prova om du mår så illa hela tiden! Det hade jag gjort!
    De finns på Apoteket. Lycka till!!!

• Jessie74

Inte på mig. Tyckter personligen att postafen fungerar bättre men jag kanske sätter banden fel å andra sidan.

• Dream26

Funkade absolut inte på mig.

• Spartacus

nej... och fungerar inte postafen så lär du behöva något utskrivet på recept för att det ska bita på illamåendet!

armbanden hjälpte inget för mig, postafen hjälpte lite men gjorde en astrött istället...

vänd dig till läkare för bättre alternativ

• Tusentand

Seabanden fungerade på mig när det var som värst, men det gäller att lära sig var dom ska sitta och liksom "trycka" ner dom mot handleden så det nästan är obehagligt. Det tog en stund att lära sig, men vart värt det. Kostade 149kr på apoteket har jag för mig.

• Anonym

Funkade inte alls på mig, fick lergigan utskrivet istället.

• kokarorinon

Jag tyckte dom var värdelösa, bortkastade pengar. Ont gjorde dom också efter ett tag..

• Jesster

Använde armbanden och Postafen vid förra graviditeten och visst, de tog bort udden av illamåendet men de var så jäkla obehagliga så jag kunde inte använda dom. Det tog två månader innan tryckmärkena från kulorna försvann från handleden.

Denna graviditeten mådde jag löjligt illa och kräktes jämt och fick Lergigan Comp utskrivet och det var en befrielse!!

♥ v.18 ♥
  • Jewell

Jag hade två jobbiga graviditeter då jag mådde skit ända fram till v.16 så tredje gången köpte jag seabands på adressen www.kulmedkula.se och dom funkade jätte super.
    Jag mådde lite illa men kunde äta iallafall utan att spy.

Dom är nog värda att pröva.

Åt postafen under dom mina första graviditeter men jag blev så trött och hade svårt att äta.

Hoppas du hittar nåt som funkar!

• Solglimtar

Det funkade jättebra på mig!

• Anonym (illamående)

Nu är dom inköpta!

Kan säga att de verkligen fungerar!
    Visst, det är lite obehagligt när de trycker, men det kan jag stå ut med.
    Första dagen idag, o jag mådde bara illa en sväng innan lunch, förutom det, så har det inte varit någonting!
    Hoppas bara att det håller sig så här, så att det inte bara var en ren engångshändelse.

Genast börjar jag dokc tänka på att jag fått missfall, eftersom jag är lycklig när jag känner symtom, men det gäller nog bara att slappna av o njuta så länge man mår bra!

Svar på tråden Armband mot illamående, funkar det?