• NIllan75

Tips på kläder till BB och hemfärd

Har datum för förlossning 29 april.Någon som kan tipsa om bra ytterkläder till den lille då vi åker hem? Fleeceoverall blir kanské för varmt. Då jag inte vet om det blir en pojke eller flicka så vill jag gärna ha lite tips på bra sidor med unisexkläder.Ni som har BF ungefär samma tid vad tar ni hem era små i?

• Svar på tråden Tips på kläder till BB och hemfärd
  • Pillertrillan

Fick en flicka 31:e maj, viss skillnad iof. Men vi hade inte köpt några ytterkläder utan körde med bara filt och mössa. Räckte bra! Kanske kallare i april, men de ligger så still så du kan packa in bebben med filt tillräckligt bra.

• Farbror Malin

min dotter kom 12 maj (var inte varmt ute). Hade alldeles för stor ofodrad fleeceoverall.

om inte annat så kan du ju alltid ta med en fleecefilt o svepa in i.

• Majan78

Har för mig att vi tog bort fleeceoverallen runt den tiden på året och ersatte den med en typ kofta och en tunnare bommullsmössa. Köp nåt set med byxor och kofta/tröja som är lite varmare och lägg på bebis en filt är mitt tips.

• cloudberry79

En viktig fråga är ju vart du bor Här skulle jag definitivt välja en fleeceoverall, men i södra delarna av landet är det ju vår på riktigt då, så man kanske kan ha helt andra kläder.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • JeanneDArc

Jag hade nog kört på mössa och filt. Är det lite kyligt kan du ju ta en extra kofta också och två filtar i nödfall. Om det är kallt fortfarande kan du alltid be någon springa och köpa en overall innan ni ska åka hem.

• trötter22

stickat e nog det bästa. men det beror ju på vart du bor.

• JeanneDArc

Kom på ett tillgg: ta inte några kläder som känns det minsta trånga eller svåra att på en nyfödd bebis. Mjuka material, ordentlig öppning för huvudet.

• NIllan75

Tack för alla tips!Jag bor i mellersta Sverige, så det är ju lite svårt att veta vad det är för väder.Har hittat jättesöta mönstrade hjälmar från småfolk och skulle gärna vilja matcha med något brunt som känns neutralt. Man kanske skulle satsa på ofodrad fleece eller köpa nåt tunt set. Någon som vet någon bra internetsida?

• Madge

Köp ett plyschset! De är varma...

Sen kompletterar du med (omlott)body, mössa, något på fötterna och fleccefilt.

• sara gerdrup

Min pojke är född 27 mars och vi bor i skåne.
    Jag hade en tunn overall på honom och det blev jättebra.
    Overallen är en sån i tyg från H&m.
    Bild finns på min sida på på den andra sidan bland mina bilder.

Svar på tråden Tips på kläder till BB och hemfärd