• mammabarnpappa

Hur kan jag göra med balkonggolvet?

Idag ska jag göra iordning på balkongen. Men jag tycker inte om golvet där ute. Från början var det grönt, sen har färgen börjat lossna och så är det rester av andra färger, inte bara en färg ut röd, gul, vit blå m.m. Hur kan man gör för att det ska se lite bättre ut?

• Svar på tråden Hur kan jag göra med balkonggolvet?
  • Mumin1

Hejsan! Synd att ma inte kan skicka bilder på FL. Men det finns på byggvaruhus och vissa större varuhus trätrall 30X30 cm i Akacia trä. Väldigt lätt att lägga och blir snyggt. Måste pljas in ibland bara. Lycka till!

• haberg

låter precis som mitt balkonggolv, trist! jag köpte en jättefin plastmatta från indiska och la på. Det blev jättefint o mysigt, den tål ju regn också. Vet ju inte vilken stil du gillar, men det kan jag rekommendera iaf !

• javalady

Konstgräsmatta! (skall finnas i grönt, grått och blått tror jag). Tål att ligga ute året om, mjuk och skön att gå på (eller ta en tupplur på ).

Köp en med "noppar" under så rinner regn igenom.

Haft min i snart två år och är riktigt nöjd!

• mammabarnpappa

Åhh tack för era svar! Låter ju bra! Men vad kostar det? Vill inte lägga ut för mycket pengar på de då vi funderar på att flytta.

• LAA

Nämen titta, exakt en sån här tråd tänkte ju jag starta!
    Är det någon som vet vad "plasttrallar" kostar på ett ungefär? Jag menar såna här: www.bergoflooring.se/SE/produkter.asp
    Jag funderar nämligen på att lägga såna underst (för att liksom dränera) och sedan lägga på plastmattor (kanske rentav de där från Indiska!).

• Mosippan

Vi fick ett superfint golv på vår betongbalkong förra året! Enkelt och billidgt och mycket mysigare än de där trätrallplattorna: vi köpte tryckimpregnerade brädor som vi kapade av och skruvades fast på tre "reglar" = likadana brädor som till resten av golvet (så att det blev en stor träplatta som ligger löst på betonggolvet - dock inte så löst att det glider eller så eftersom det är rätt så tungt). Det liknar ett riktigt altangolv och vi valde att inte ha så stora glipor mellan brädorna.

Det gick säkert på runt 400-500kr till vår rätt så stora balkong.

Svar på tråden Hur kan jag göra med balkonggolvet?