• Karedo

Vilken storlek ska man köpa?? FIX JACKA.. snälla hjälp mig.

Var och tittade på fix vårjacka idag, den som har en fleece i som går att ta bort.

Min tjej har 86 på sin vinterjacka nu och den är "lagom" nu.

Ska jag sattsa på en 92 som passar nu eller en 98 som är "för stor" men som han kan växa i, kan ju användas på tidig höst senare i år oxå.

Ingen som har denna jackan som vet om den är stor eller liten i storlekarna?

Tittar man i storleksguiden på lindex sida så är hon mitt emellen 92 och 98, hon är 92 på längden men 98 på omkrettsen

Hur skulle du ha gjort?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vilken storlek ska man köpa?? FIX JACKA.. snälla hjälp mig.
  • Nathalie 070903

hej!

jag hade köpt den större storleken!!

lycka till med köpet!!

* Nathali e 070903*
  • fritzie76

Jag har köpt den jackan till sonen, så svårt med vilken storlek man ska ta. Jag har köpt en stl 98 till honom. Han fyller 3 i sommar, vet inte hur lång han är. Jag provade en 104 på honom och den var som ett hus.

Visst är det bra att köpa större kläder som de kan växa i men jag tycker inte de ska vara alldeles för stora i början heller. I den åldern som sonen är i så växer de ju inte så mycket heller.

I fjor hade han stl 92 i FIX-jackan och den kunde han ha hela hösten också.

• tove06

98! bättre lite större än att hon växer ur den för fort.

• Karedo

98 blir säkert ganska lång på henne och 92 kommer nog sitta tajt.

måste ju vara bättre med en jacka som går ner över rumpan och som hon kan ha tjock tröja under än en lagom lång jacka som sitter tajt.

eller tänker jag fel?

• Theia

Vi köpte 92 förra våren då va hon ett ca... den va stor då nu fyller hon två och den sitter bra nu

• Theia

Just när de gäller jacka så kan man juh prova ganska lätt i butiken
    Ta med henne till affären och prova så ser du juh hur dom sitter.

• Kakan83

Jag hade satsat på en 98. Är hon mitt mellan stl så är det ju bättre att jackan är lite lång än att den sitter för tight.

• Karedo

Theia:
    Har en bit till närmaste lindex + att jag har foglossning så jag undviker gärna att gå på stan. tänkte det skulle vara smidigt att beställa på nätet. Annars så är det ju ett bra tips att prova först. Tjejen är 1.5 år så hon är i mitten på allt verkar det som

• killotjejmamma

Tycker det låter mycket med 98 på en 1½ åring den får ju inte bli för klumpig heller är ju bara bökigt om ärmarna är långa och så.

• Karedo

nu lutar det åt en i strl 98. vill ju inte att den ska bli för liten (tajt) för snabbt.

• fritzie76

Min son som fyller 3 år i sommar har stl 98 i sin FIX-jacka. Men han är ganska smal....

• Kakan83

Men om du skal beställapå nätet kan du ju alltid skicka tillbaka om den är på tok för stor.

Svar på tråden Vilken storlek ska man köpa?? FIX JACKA.. snälla hjälp mig.