• LillaMandarin

Ersättning vid operation??

Vad har ni fått för ersättning för vanprydnda ärr?
    Jag har opererst bort gallblåsan och det blv både titthål och öppen operation så jag har ärr över halva magen..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-15 09:14
    Ja precis de e det jag menade, att få ut från min privata försäkring.Inte från landstinget, de har ju skött sig bra och gjort sitt jobb.

• Svar på tråden Ersättning vid operation??
  • Maria40

Jag visste inte att man kunde få ersättning för sånt. Beror inte det på hur bra läkkött man har?

• min dotter Julia

Är det i från sjukhuset du iså fall du ska kräva ersättning (finns ett sätlle men kommer inte ihåg namnet på de stället) där ja anmälde mina skador & även chefs kirurgen skrev intyg om skada men fick inte ut en krona..

kanske hade ja kunnat få ut om ja hade en egen försäkring.. tyvärr hittar dem svar och förklaringar på allt och kan vända på allt.. beklagar att du fått mera ärr.. men de varnade mig att om de vill sig illa kunde de bli att dem var tvungen att öppna en med stort snitt.. fick du ingen sådan info?

• Andreas B

Du kan få ut pengar från privata försäkringar relativt enkelt men att få ut något från landstinget är i princip omöjligt om inte kirurgen har klantat sig.

Svar på tråden Ersättning vid operation??