• solrosen71

Fler som gjort NUPP, vad fick ni för resultat?

Hej!

Jag har gjort NUPP idag i Lund och fick, enligt undersökaren, normalt resultat; 1:921

Tänkte bara höra om fler här på FL har gjort NUPP och vilka resultat ni fått samt andra tankar och funderingar kring detta!

/Solis

• Svar på tråden Fler som gjort NUPP, vad fick ni för resultat?
  • Bliglin

Grattis

Jag vet inte vad du funderar kring... . Jag är 37 år och vi gjorde också Nupp och fick resultatet "mindre risk än 1/1000" som läkaren sa. Nackspalten var 0,9 mm och "näsbenet" och "hjärtkollen" såg också bra ut. Vi valde att inte gå vidare med MKP eller FvP eftersom vår risksiffra var betydligt lägre än risken för missfall efter ett sådant ingrepp som MKP eller FVP... Tja, så tänkte vi .

• Excelsior

Jag gjorde nupp + blodprov (KUB), fick resultatet 1:2899 (downs) och 1:4805 (trisomi 13+18)Nackspalten mätte 1,4 mm. Vi hade ingenting att oroa oss för, men som dr Amosy sa så kan allting ändå inträffa.

• Mono

NUPP i Lund 1:1432 så vi valde att inte göra fler tester. Näsbenet o hjärtat var också bra.

• solrosen71

NUPPen är som sagt klar idag och nu väntar vi på blodprovsresultat, KUB, från Crocus-mottagningen i Linköping. Det läggs ihop med NUPP och då får man tydligen ett helt annat resultat...

vi får väl se

• Cattis31

Jag är 33 år och väntar tredje barnet, jag fick 1:3334 och doktorn sa att det var en jättebra siffra.

(¯`°?.¸ ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig 1997 & Philip 2002 & Bf Juli 2008♥ღ ¸.?°´¯)
  • linhen

Jag var 29 senaste KUB:en och fick 1:20000 på alla trisomierna.

• CarroLine1983

Jag är 24 och jag fick 1:20347. Nackspalten mättes till 1 mm

• AnnaH

24 år vid NUPP
    Trisomi 21 (Downs) - 1:12136

Trisomi 13+18 - 1:16500

v.29
  • jannike85

vi gjorde kub-test vi fick 1:10000, våran bm sa att det var ett jätte bra resultat, men som sagt kub-test är 90% säker och nupp ca 60% (om jag inte minns fel)

Nackspalten var 1.7mm

• Sylanna

Jag är 33 år och fick 1:20 000, enligt BM så var det lägsta möjliga risk. Men det är som sagt 90% säkerhet.

• Bliglin

Tja, inte ens det (dvs 90% säkerhet)... men de HITTAR 90 procent av fostren med kromosomfel vid KUB och 80 procent av fallen med enbart Nupp. I alla fall var den professor som gjorde vårt Nupp noga med att poängtera att jag INTE fick se det som en 90-procentig försäkran på att allt var OK...

Vi kunde inte göra KUB pga tvillingar... och när man vrider och vänder på det så känns risken "mindre än 1/1000" (som vi fick) inte så förskräckligt betryggande när man vet att de ändå bara hittar igen 80 procent av fallen

• pis

Gjorde Ul o tog blodprov, väntar på svar men nackspalten va 1.1 Vad tro ni om det?

• Inka

gjorde KUB test, är snart 32 år och fick 1:15280 nackspalten mättes till 1,5 mm

• Sussie1975

Gjorde KUB-test idag hos Professor Anders Selbing. Vi fick en risk på 1:7233 men då är inte blodprovet klart än, så det kan bli ett annat tal senare. Däremot så fårgade vi om könet, och då sa han det är en flicka till 90% säkerhet! Är det någon som varit med om att han sagt fel???

Svar på tråden Fler som gjort NUPP, vad fick ni för resultat?