Julias Farsa skrev 2008-02-14 20:08:15 följande:
Är du kvinna får du inte vara med. För du kan(förväntas) bryta ut i en hysterisk gråtattack.Den döde lindas in i ett lakan. Och huvudet vrids/bryts mot mecka. Huvudet kan säkert få en väldigt skev och onaturlig vridning jämfört med kroppen.Jag tror inte ickemuslimer ens får närvara vid begravning. Så om din dotter har konverterat men inte du, så får du inte närvara enligt koranen.
Hahaha! Nej, huvudet "vrids/bryts" inte mot Makkâh, hahaha. Kroppen begravs i naturlig ställning, så att huvudet vilar mot Makkâh, inte bryts
Huvudet får alltså säkert inte en väldigt skev och onaturlig vridning jämfört med kroppen buddy
Nej, icke-muslimer får inte närvara vid en begravning eftersom man gör en bön (salât) för den döde, och en icke-muslim har ju så att säga inget behov av att be, så varför skulle denna göra det?
Det är sant, en kvinna bör inte närvara vid en begravning. Jag kan dock inte anledningar till detta eftersom jag inte varit så insatt i begravningsområdet (eftersom det troligen inte är det första man prioriterar i sitt praktiserande av islam)
Sannerligen finns det en logisk anledning till varför en kvinna inte bör närvara vid begravningar, men jag gör bäst i att inte svara på frågan om jag inte kan svara på det 100 % ordentligt