Bästa vinterkängorna?
Jag vill handla nya vinter kängor till mina flickor. 2 ocg 4 år. Vilka är bäst, har hittils köpt kavat men är nu nyfiken, vilka är bättre?
Jag vill handla nya vinter kängor till mina flickor. 2 ocg 4 år. Vilka är bäst, har hittils köpt kavat men är nu nyfiken, vilka är bättre?
Antar du bor norröver för här är det typ vår och skulle inte köpa vinterkängor hehe iaf så tänkte vi köpa kavat men åmgrade mig och köpte Rådis de funka kanon...
men på skoäffären sa det att de allra bästa va ekko
Jag gillar Eccos Gore-tex kängor. Jag tror inte det är de varmaste kängorna direkt, men här i Stockholm är det sällan jättekallt så det är inte så viktigt, däremot är de vattentäta och väldigt lätta och smidiga.
Bor i sundsvall. så här kan det ju vara kallt men med dagens klimatförändringar tror jag snart att bästa vinter skon är fodrad gummi stövel. Har tittat på ecco, de verkar bra. Hur är viking skon då? eller kouma eller va den heter.
Ingen annan som har ett svar? tips?
har alltid haft kavat men de finns ju inte i alla storlekar så nu e det ecco som gäller. dottern gillar dem . de e lite tuffare änn kavat.
Vi har Vikingskor till båda barnen, de verkar väldigt bekväma och sköna och barnen är alltid varma om fötterna. Nu bor vi i södra Sverige men jag tror säkert att de fungerar lika bra med massa snö.
Jag bor också i Sundsvall, vår 3-åring har hittills haft Kuoma stövlar varje vinter, dom är superbra! Lätta och varma, dock inte helt vattentäta. Vi har köpt dom på Kax (men i år köpte vi beg på Tradera). Kuoma har han de dagar det är minusgrader, när det är plusgrader ute har han ett par allvädersstövlar, Slusher, som vi köpte på Eurosko, dom är vi också nöjda med!
Ecco Gore-Tex, helt klart! De är vattentäta och vindtäta, och dessutom varma. Men dyra...
Luddor är nog de bästa när det är riktigt kallt. De är mkt rymliga och har man en strl större så ryms en tovad ullsocka. Och då fryser man absolut inte!
Men det är ingen sko att ha när det är töväder, blir så blöta.
anväder nästan alltid cerrox allväderstövlar på min son...199 kr,även om vi köpt dyra ecco...
Gillar också Eccos Gortex kängor just för att de är vattentäta och varma men också lätta nog för att lillprinsen ska kunna springa och hoppa efter behag. Dyra, ja men jag handlar ofta då de rear ut och det är klart värt pengarna.
Jag har kuoma-skor till min pojke, han är aldrig kall om fötterna. Han har haft dom i -25 och ändå varit varm om fötterna. Har inte alltid haft yllesockar i skorna heller, men han är varm ändå! Fast dom passar inte om det är slaskigt ute kanske..
Vi har provat Ecco, Viking, Tretorn (alla Gore-tex), men jag tycker att Kavat har överlägset bästa barnvinterstövlarna!!
De är ju som oanvända när vintern är över. Och bara att stoppa ner fötterna i (perfekt för de mindre). Dessutom har de plats för "höga" fötter, som våra barn har.
Så fortsätt du att köpa Kavat!
ja jag gillar faktiskt Kavat. Så det kanske är dumt att byta. Gör jag det ligger nog Kuoma närmast..