• C r e d o

Någon som har målat indiska möbler / Indo?

Vill ha ett tv-skåp som jag hittat på blocket men vill måla det vitt, någon som har erfarenhet av detta? Hur gick du tillväga i såna fall?

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Svar på tråden Någon som har målat indiska möbler / Indo?
  • haberg

har jobbat på indiska o de möblerna är gjorda i ett träslag som egentligen är ljust, sen är de laserade m mörk färg o efter det är de vaxade massa lager...

Så om du vill måla det måste du först tvätta mkt noga m målartvätt, färgen fäster nog inte på vaxet annars eftersom det är så fett. Men det blir jättefint m vitt, lycka till!

• C r e d o
    haberg skrev 2008-02-15 20:27:17 följande:
    har jobbat på indiska o de möblerna är gjorda i ett träslag som egentligen är ljust, sen är de laserade m mörk färg o efter det är de vaxade massa lager... Så om du vill måla det måste du först tvätta mkt noga m målartvätt, färgen fäster nog inte på vaxet annars eftersom det är så fett. Men det blir jättefint m vitt, lycka till!
    Hej och tack för det utförliga svaret. Det var som jag misstänkte, att man ska vara noga med förarbetet, det blir till att tvätta och slipa en massa då eftersom vi ska åka och hämta ett blocket-fynd i morgon. Tack igen!
    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • nublu

Fråga Hjorthan här på FL, hon har målat bl a ett Indo soffbord (tror jag att det är).

Svar på tråden Någon som har målat indiska möbler / Indo?