• Vårsolen

fondvägg i sovrum med snedtak...

klurar bara, men kan man ha en fondvägg på den sneda väggen, eller skulle det se konstigt ut tror ni? Idag har vi fondvägg vid sänggaveln som är ställd mot den "hela" väggen men då detta är den enda helaväggen funderar jag på att flytta sängen så gaveln står mot snedväggen istället, och jag VILL ha fondvägg men frågan är på vilken vägg?
    Hoppas nån hängde med i snurret

• Svar på tråden fondvägg i sovrum med snedtak...
  • Morigen

Vi har inte en fond vägg utan vi satte tre våder av en annan tapet och med smala våder av den tapet som sitter på resten av väggarna emellan. Det har vi på snedtaks väggen, men vi har det inte ända upp till taket utan vi har en list som bryter av.
    Förstår du hur jag menar? Det var lite svårare att förklara än vad jag trodde.

• Vårsolen
    ja jag tror det
    är detta också i ett sovrum och har ni huvudgaveln där då?
    Morigen skrev 2008-02-14 22:14:52 följande:
    Vi har inte en fond vägg utan vi satte tre våder av en annan tapet och med smala våder av den tapet som sitter på resten av väggarna emellan. Det har vi på snedtaks väggen, men vi har det inte ända upp till taket utan vi har en list som bryter av.Förstår du hur jag menar? Det var lite svårare att förklara än vad jag trodde.
  • Morigen

Ja, det är i vårt sovrum. Vi har sängen mot den väggen.

• Vårsolen

aha då är jag med
    ja det kanske skulle kunna fungera då,det lär dröja innan jag får upp nya tapeter i sovrummet-dessutom krävs en ny säng om den ska stå mot sneväggen-men det är bra att ha tid att klura så man säkert vet hur man vill ha det sen

Svar på tråden fondvägg i sovrum med snedtak...