Har så ont i mina händer.. orkar inte mer!
Finn det någon som vet vad detta kan bero på?
Jag vill bara gråta för att det gör så ont i båda händerna, handlederna) och när jag rör på fingrarna, har ont av att knäppa amningsbhn, borsta tänderna etc etc. Det värsta är när jag bär min 6 kilos lilla flicka, det känns som om händerna ska vika sig och jag känner mig så kraftlös. Jag är så rädd att det ska råka hända någonting med henne för att jag inte orkar hålla händerna uppe. På natten när hon vaknar får jag knappt upp henne ur spjälsängen. Jag har problem när jag ska amma henne för att jag orkar inte hålla handen och armen uppe som ett stöd för henne. Jag håller henne på ett konstigt sätt och hon blir gnällig för att det såklart blir obekvämt för henne. Ligger hellre ner och ammar, men det är inte lätt att göra det överallt.
Det är alltså inte bara jag som lider utav det här... det gör min dotter också.
Jag har tagit prover på vårdcentralen men dom säger bara att jag ska vänta och se om det går över av sig själv. Dom tog något reumatiker prov och det var högre än normalt, men tydligen inte så högt.
Har haft såhär ont nu i tre månader, fick voltaren tabletter 50mg utskrivet. Ibörjan hjälpte dom men nu spelar det ingen roll om jag tar dom eller ej, gör lika ont i alla fall. Tycker heller inte att det känns bra att ta dom då jag ammar, men läkaren säger att det inte är någon fara.
Jag förstår inte vad det är jag ska vänta på enligt läkaren, att det ska göra mer och mer ont eller att jag ska råka tappa mitt barn eller vad är det?
Snart så orkar jag inte mer. jag har aldrig tidigare haft några problem med någonting. Allt började när min dotter var en vecka gammal. Hon är nu snart fyra månader.