• malinka2

Slipa trapp?

Vi har en HEMSK trappa i vårt hus, brun heltäckningsmatta på den *urk* Huset var fullt av heltäckningsmattor när vi flyttade in o nu tar vi rum för rum. Turen har nu kommit till trappen o vi står som frågetecken... Under mattan är nån sorts klister som är näst intill omöjligt att få bort... Vi hade tänkt slipa trappen o börjat på första trappsteget....*suck* klistret sitter som BERG! Nån som tagit bort sån här matta? Hur gjorde ni? Finns det nåt snabbknep eller får vi slipa veckor i sträck?

• Svar på tråden Slipa trapp?
  • Linag

Hej! Vi tog bort en plastmatta i våran trapp och klistret satt verkligen! För att få bort det fick vi hyra en maskin som enligt min sambo hette ytfräs. Det var inte så lätt med den heller, och dammigt blev det, men det försvann till slut. Lycka till!

• malinka2

Oh tack tack! Ska kika på en gång!

• malinka2

tack Gislöv! Hittade på en gång en sida om hur man tar bort! Supersida som nu ligger på mina favoriter!!!

• Gisse the one and only

Kul att du gillade den!! Vi renoverar en gammal kåk, så vi behöver den sidan Lycka till!!

• malinka2

va kul! Vårat hus är inte så gammalt men otroligt 70 tal *s* panel på panel, butäljgrönt typ överallt (under matt trappan mörkgrönt), hallen uppe grööön, köket grööönt....osv Vardagsrummet var en riktig mardröm, tapeten var STORA blodröda medaljonger o så en orange-röd heltäckningsmatta...man fick svindel av att gå in nu är det jättefint med vitra strukturtapeter o klickgolv!
    Det är sååå kul att få det precis som man vill! Har tusen drömmar, tyvärr måste ju plånboken styra så det blir lite i taget!

• Gisse the one and only

Hahaha 70 tal e inget kul Vårt fritidshus är från 1862.......gammalt Lite att pyssla med...

• malinka2

Mina föräldrar har helrenoverat ett torp från 1800 talet, supermysigt är det med låg i tak o små fönster! Fast hjälp vad jobb dom la ner!

Svar på tråden Slipa trapp?