• Villemol

Ngn som använt Borago mot skorv? Sonen tappar hår!

Ja, ngn som upplevt det? Efter tre dagars användning så lossar det små hårtussar när jag pillar bort lite av skorven. Ska det verkligen vara så? Har förstått det så som att det bara är naturliga oljor i medlet och därför inte ska vara skadligt/starkt...

Älskade Ludvig -05 och Jack -07
  • Svar på tråden Ngn som använt Borago mot skorv? Sonen tappar hår!
  • Busbellan

När jag har tagit bort skorv på mina barn har det alltid lossnat lite hår.
    Jag har hört att det är sånt hår som redan har lossnat, men som suttit fast i skorvet.
    Men jag vet, det ser inte roligt ut, man tror ju de blir skalliga

Varför göra idag det man kan göra imorgon....
  • hypertalk

Hej!
    Vi provade boragosalvan en gång, den luktade väldigt illa tyckte jag så jag använde den inte mer. Lillkillen "tappade" håret men det har vuxit tillbaka nu. Tog inte så lång tid, några veckor kanske. Ett annat tips jag har hört är att du smörjer in skalpen med olja och låter verka över natten och på morgonen kammar du honom/henne med en luskam. Jag har inte själv provat denna metod så jag kan inte säga personligen hur den funkar.
    Lycka till!!

• jorialel

Jag överlåter skorvborttagningen till min man nu på vår 3e han har gjort ett bra jobb med storasyskonen. Han har på massvis med johannesolja som han låter verka ett tag och sen gnuggar han försiktigt med en babyhårborste. Johannesoljan har jag gjort själv genom att lägga johannesört i olivolja men den finns att köpa färdig på hälsokosten.

• Jo77

Vi använde Borago, det funkade jättebra! Man ska inte pilla bort skorvet när man har i det, det försvinner av sig själv. Jag brukar tvätta bebisens hår med babyschampo när hon badar för att få bort salvan. Ibland kammar jag bort skorv med en fin kam efter badet, men det behövs nog inte egentligen. Skorvet försvann av sig själv med Borago, fantastiskt! Klart värt att hon såg lite "vattenkammad" ut och luktade salva i några dagar.

• scs

Jag har tagit bort hår med hjälp av olja. Smetat i håret och låtit verka innan jag sen kammat ur skorven med en fintandad kam. Det följer alltid med lite hår men det är hår som redan lossnat men hållits kvar av skorven så när skorven släpper släpper även det håret, inget att oroa sig för.

• Villemol

Åh, tack så mycket för alla svar!
    Då fortsätter jag nog med den då, har dop för Jack på söndag och vill att han ska se lite fin ut i huvudet .

Älskade Ludvig -05 och Jack -07
Svar på tråden Ngn som använt Borago mot skorv? Sonen tappar hår!