• Shoegal

Brun utan sol på händerna?

Har frågat detta i en annan tråd som verkar ha dött ut

Jag tycker att det är svårt att få brun utan sol att bli snyggt på händer och fötter, det är svårt att få en naturlig övergång så man inte får en skarp skarv mellan handflata och "fotflata" och överdelen på handen eller foten. Någon som har tips? Är det skillnad på lotion eller spray ang detta? Har bara testat lotion...

Skulle bli tacksam om ngn kunde hjälpa mig

• Svar på tråden Brun utan sol på händerna?
  • Jaffa

Testa spray o låt nånn annan spraya, det brukar bli bättre!

• Shoegal

Det känns ju som om sprayen borde ge en mindre skarv. Jag brukar alltid ta hjälp av sambon när det är dags. Någon får ju peela min rygg och smörja in ryggen sen *S*

Men när man tar spray på hela kroppen så sprayar man och gnider in sprayen sedan??

• Jaffa

Jag brukar ta hjälp av sambon också.
    Vi låter sprayen ligga på, utan att smörja in den. Det blir snyggt det också. Har inte prövat med att smörja in den....
    Han sprayar inte så mycket åt gången, så att man torkar lättare, o så väntar vi en dag o sprayar på ett lager till

• Shoegal

Tack så jättemycket för tipset! Det blir nog en spray när det är dags för inköp. Jag brukar vänta tills "mina" tidningar har reportage om brun utan sol, så man får lite tips på märken osv

• Jaffa

Bra där! =0)
    Lycka till med "solandet" *hihi*

• Shoegal

Hittills har jag ju bara använt lotion, men då har jag kört Nivea och Loreal. De har varit helt oki med tanke på att de är billiga.

• Domicha

nyfiken, men om ni inte smörjer ut sprayen, blir det inte väldigt stark "fejk" brun eller ser det naturligt ut?

• Mamma Ia

Domicha:
    Jag har använt TanCan-sprayen. Har iofs bara provat en gång, men det blev över förväntan. Färgen blev väldigt naturlig och "lagom". Det enda som var lite svårt var att få färgen bra på händer och fötter. Det är nog allra bäst att spraya lite för lite första omgången, och sedan ev. spraya på lite till. Sprayen skall absolut inte smörjas ut, det är då den kan bli strimmig!

• Domicha

tack så mycket =) kör inte Tancan men det är en spray från Yves, ska testa med att inte smörja ut den, spännande

Svar på tråden Brun utan sol på händerna?