• Anonym (cia)

Får aldrig komplimanger eller uppskattning

Det här är ett jätteproblem. Jag är ingen bekräftelsemanisk person eller så, men att höra "jag älskar dig " någon gång vore kul.

Hur ofta får ni komplimanger, hur ofta säger era män att de älskar er? Min man påstår att man i de flesta förhållanden efter ett tag inte säger det så ofta, eller ger varandra komplimanger, men det har iaf jag aldrig varit med om tidigare. När jag säger "jag älskar dig" får jag "tack" eller "mmm" som svar, och han säger det aldrig självmant. Han påstår att han älskar mig "för han är ju tillsammans med mig", men jag behöver få lite uppskattning o kärlek..

Min man blir avtänd av tjocka tjejer, och tycker att jag med mina 60 kg till 173 cm börjar bli lite "kurvig". Har gått upp lite på sistone. Jag känner mig skitful, och det är klart att det inte är hans fel vad jag känner, men jag får aldrig-aldrig komplimanger. Det mest positiva han sagt den senaste månaden är "Har du köpt nya byxor".

Jag har fått helt fel självuppfattning, tycker att jag är tjock ful och äcklig, och det verkar ju helt sjukt att det ska bero på bara bristen på komplimanger... eller? Vad ska jag göra? har pratat med honom i flera månader om det här, men det händer inget. han vet att jag mår jättedåligt av det här, men verkar inte kunna ändra på sig...

• Svar på tråden Får aldrig komplimanger eller uppskattning
  • Anonym (v)

Jag får höra flera gånger varje dag hur mycket han älskar mig. Jag är överviktig och om jag själv kommenterar min vikt så säger han "det är insidan som är viktigast, jag älskar dig precis som du är".
    Vi har varit tillsammans ca 25 år.

Förstår att du tycker det är trist att inte få uppskattning någongång - jag vet inte om jag skulle klara det. När du pratat med honom om det, vad svarar han? För mig blir det konstigt om han vet att du mår dåligt av det och han inte bryr sig...

• Anonym (cia)

Skönt med någon som förstår.. Det känns som att jag överreagerar ibland, och visst, det är inte allt i ett förhållande men på något sätt speglar det ju kärleken.

När jag pratar med honom svarar han att det är svårt och att han ska försöka "bättra sig", vilket ju är bra, men det sker liksom ingen förändring.

• Birgitta2

Många har svårt för de där tre orden. Jag är ett exempel. Jag kramar hellre om i förbifarten. Och handlingar säger mer än ord. Uppskattningen kan väl inte ligga i de tre orden? Gör han inte annat som visar hans uppskattning? Nu menar jag inte kramar och sånt, men lite handlingar i vardagslivet borde ju betyda något. Fundera lite vad han gör som kan visa att han uppskattar dig.

60 kg till 173 cm är ju inte mycket. Jag väger 68 till 178 cm. Och jag tror vi då har ungefär samma kroppsform. Jag tycker jag är smal och slank. Och jag tror du också är det.

• Anonym

Vi brukar prata och påminna varandra ofta att aldrig sluta visa varandra kärlek.
    Vi har varit ihop i 2 och ett halvt år och vi kramas, gosar och har sex på samma sätt som i början. Jag får höra honom säga att han älskar mig, och han kramar om mig jätteofta.
    Jag är också överviktig men han verkar inte bry sig alls!

Så det är jätteviktigt att man är lika ömma mot varandra som i början, för det är då det kan dö, när man inte tar hand om förhållandet.

Det är som med en växt, tror jag. Tar man inte hand om dom varje dag, dör dom...

Prata med honom, ställ ULTIMATUM! Lycka till!

• Anonym (v)

Det är precis som Anonym-4 skriver, ett förhållande måste vårdas, på samma sätt som allt annat (plantor, hus,mm), annars stagnerar det och dör bort...

Även som Birgitta2 skriver så är det lika viktigt med handlingar, det lilla extra man gör för att visa uppskattning till varandra. Men, tyvärr ts, för mig känns det inte som om hans ens visar sin kärlek i handlingarna. Jag hoppas att jag har fel.

• Anonym

HUr går det för dig, TS, blivit någon förbättring?

• Lajkie

Vi säger Jag älskar dig minst 3 ggr/dag och alltid innan vi går och sover (annars kan inte jag sova...haha)
    Vi har varit tillsammans i 2 och ett halvt år och har en dotter på 15 månader. Man måste vårda kärleken ju...
    kramas & pussas & ord betyder faktiskt mycket.

Sen är du inte alls tjock!! Hallå, du är ju SMAL!!

USCH OCH FY FÖR DIN KARL SOM SÄGER ATT DU BÖRJAR BLI LITE KURVIG!!!????

• annmi

Jag får & ger komplimanger dagligen ♥
    Kan vara Va' vacker du är,va' fin du är,jag älskar dig,kör försiktigt mm mm.

Har vart tillsammans i 13år & fortf Nykära

• Anonym
    Lajkie skrev 2008-02-23 18:56:56 följande:
    Vi säger Jag älskar dig minst 3 ggr/dag och alltid innan vi går och sover (annars kan inte jag sova...haha)Vi har varit tillsammans i 2 och ett halvt år och har en dotter på 15 månader. Man måste vårda kärleken ju...kramas & pussas & ord betyder faktiskt mycket.Sen är du inte alls tjock!! Hallå, du är ju SMAL!! USCH OCH FY FÖR DIN KARL SOM SÄGER ATT DU BÖRJAR BLI LITE KURVIG!!!????

Haha, kan inte heller sova om jag inte får höra jag älskar dig, eller om jag inte själv sagt det. Igår så pratade vi innan vi somnade, och så insåg jag att när vi slutat prata att vi inte hade önskat varandra godnatt. Så jag väckte sambon och önskade god natt och sa att jag älskar honom Sen sov jag gott!

TS, hoppas det är bättre med dig!

• Anonym (besviken)

Känner igen mej så mycket i ditt inlägg TS.
    Jag å min pojkvän har varit tillsammans i knappt tre månader. Man kan då tycka att vi är alldeles nykära å har det så bra ihop... NEJ, så är det absolut inte!
    Den senaste månaden så har han gjort mej arg och besviken minst en gång i veckan och detta just för att han inte visar att han älskar mig, vilket han säger att han gör men tycker som din kille att det behöver man inte säga hela tiden varför ta en massa energi till det!!!

Jag visar dagligen min kärlek till honom genom sms, telefon, msn eller bara närhet och ödmjukhet.
    Han visar mycket sällan tillbaka. Jag skall vara nöjd om jag får en godnattpuss typ.
    Vi bor inte ihop men jag är ofta hemma hos honom då han har ett mindre hus och jag bor i lägenhet.
    Hemmas hos honom gör jag allt (just för att jag är en sådan person som gärna vill ha allt rent och städat omkring mej). Jag hjälper honom med att tvätta, diska, städa, laga mat... you name it. Det enda jag får av honom är bara ett TACK! inget jag älskar dig eller nåt liknande, inte ens en puss eller kram.

Jag har sagt till honom nu varje gång att jag blir så besviken på honom och känner mig orättvist behandlad och utnyttjad. Jag ger verkligen honom ALLT och får nästan aldrig någonting tillbaka. Om jag skulle säga att jag älskar honom eller tycker om honom så svarar han också typ bara "mmm", "tack" eller: "du är ju här nu, det betyder ju att jag tycker om dej, det skall jag väl inte behöva säga hela tiden!"

Han vill köpa hus med mej, skaffa barn å allt det där, men jag förstår inte hur han då kan behandla mej såhär.
    Det känns inte alls som att han respekterar mej och mina känslor och vill inte ens göra en kompromiss genom att mötas på halva vägen!

Jag älskar honom så otroligt mycket, trots hans beteende mot mej. Har aldrig kännt såhär för någon innan och ingen har gett mej så många tårar och arga stunder som han. Det kan ju inte vara så svårt att visa att man tycker om en person!!! gör man det så skall det ju komma automatiskt!
    Egentligen borde jag göra slut... men jag kan inte, älskar honom för mycket!!

• ploppviola

Vi talar dagligen o för varandra att vi älskar varandra. Diskar jag är jag duktig snickrar  mannen berömmer jag honom. Jag är nog väldigt bortskämd med komp
    Sen att visa att man älskar o uppskattar varandra är klart viktigare änn ord!!

Jacob Isac Pontus:mina skatter
  • stinen
    Svar på #10
    Hej du, jag tror det är bra att man visar "hur man är" innan man tar stora steg med att flytta ihop! Om du gör alla de där grejorna "självmant" så måste du ju göra dem för din skull inte för hans, och då kommer det ju inget tack.
    Jag har själv i många år "krävt" kärlek men upptäckt tack och lov att det går inte att kräva. Det finns ingenting som är så tidskrävande och nerbrytande för självförtroendet som de. Kärleken är olika och tyvärr är det nog mest vi kvinnor som hakar upp oss på tok för mycket på att bli bekräftade! Jag tror nog tyvärr du får vara beredd på att "kärleken" du kräver inte kommer att infinna sig utan vill du ha mannen får du nog accepterar honom som han är!
  • Anonym (besviken)

Skickade ett sms till honom förut efter ett litet bråk igår då jag stack hem; "Så tråkigt när det blir såhär. Vill ju att det skall funka, men det känns som inte du vill."
    Fick till svar nu; "Jag vill ju. Kom hit och titta på tv med mej ikväll."

Vad skall jag svara på det!!! Vill svara nåt liknande med att "Men bevisa det då och respektera mej och mina känslor! Vårt förhållande skall inte gå ut på att du skall få som du vill hela tiden!"

Men kan man skriva så???

• Anonym (Älskar)

Vi säger varje dag till varann att vi älskar varann, alltid hejdå puss innan sambon går till jobbet. Vi rör mycket vid varandra och ger varandra komplimanger och då har vi varit ihop i ungefär 4 år nu

• Anonym (Älskar)

Vi säger varje dag till varann att vi älskar varann, alltid hejdå puss innan sambon går till jobbet. Vi rör mycket vid varandra och ger varandra komplimanger och då har vi varit ihop i ungefär 4 år nu

Svar på tråden Får aldrig komplimanger eller uppskattning