Får aldrig komplimanger eller uppskattning
Det här är ett jätteproblem. Jag är ingen bekräftelsemanisk person eller så, men att höra "jag älskar dig " någon gång vore kul.
Hur ofta får ni komplimanger, hur ofta säger era män att de älskar er? Min man påstår att man i de flesta förhållanden efter ett tag inte säger det så ofta, eller ger varandra komplimanger, men det har iaf jag aldrig varit med om tidigare. När jag säger "jag älskar dig" får jag "tack" eller "mmm" som svar, och han säger det aldrig självmant. Han påstår att han älskar mig "för han är ju tillsammans med mig", men jag behöver få lite uppskattning o kärlek..
Min man blir avtänd av tjocka tjejer, och tycker att jag med mina 60 kg till 173 cm börjar bli lite "kurvig". Har gått upp lite på sistone. Jag känner mig skitful, och det är klart att det inte är hans fel vad jag känner, men jag får aldrig-aldrig komplimanger. Det mest positiva han sagt den senaste månaden är "Har du köpt nya byxor".
Jag har fått helt fel självuppfattning, tycker att jag är tjock ful och äcklig, och det verkar ju helt sjukt att det ska bero på bara bristen på komplimanger... eller? Vad ska jag göra? har pratat med honom i flera månader om det här, men det händer inget. han vet att jag mår jättedåligt av det här, men verkar inte kunna ändra på sig...