Skulle du köpa en 1,80 säng & göra dig av med 1,60 för samsovning 4 pers.
Altså två vuxna, en 3½ åring och en nyfödd?
gör 180 sås tor skillnad? jag tycker inte det verkar så...
ni som sover många i sängen, vilket mått har ni?
Altså två vuxna, en 3½ åring och en nyfödd?
gör 180 sås tor skillnad? jag tycker inte det verkar så...
ni som sover många i sängen, vilket mått har ni?
Jag skulle köpa till en 90-säng och sätta brevis istället. Då får ni en 2,50 bred säng med gott om plats för alla. Vi har en 140 + 90 och det är superskönt att ha så mycket utrymme, även fast jag vaknar varje morgon med ett barn PÅ mig
Just nu samsover vi tre personer i en 1,80-säng (två vuxna, en 2,5-åring). Skulle aldrig klara med mig med mindre - mannen och sonen tar en faslig plats.
Till våren kommer ett andra barn och vi funderar då på att lägga till en 90-säng bredvid den vi redan har. Kan inte det vara något för er? Så kan någon av barnen använda den i sitt eget rum sedan när det blir dags.
skulle åxå gjort så, köpt till en 90 säng till, den kan ni ju ha användning för sen med
Vi sover 4 i våran 180-säng och skulle gärna ha större, tycker det är lite trångt. 250 som knorpan föreslog låter härligt!
okej vad smart!
kan man köpa till en sån som håller ihop sängarna tror ni?
skulle nog köpa en 90 säng tillosätta breved men 20cm gör faktiskt ganska mycket märkte jag när vi hade först en 160 men bytte till en 180 när vi fick bebben en faslig skillnad faktiskt men ska man vara 4 skulle jag nog köpa en till 90
då köper vi en 90 säng..
Vi skulle köpt en 160 säng när vi köpte säng för flera årsedan, men när mannen skulle köpa sängen så skillde det så lite i pris att han köpte en 180. Och idag är vi glada för det. Vi är två vuxna och har två barn + att jag är ganska stor nu pga av en tredje gravidetet. vi har nu lagt en madrass på golvet som oftast jag hamnar på någon gång mitt inatten då det blir för trångt.
20 cm skillnad, om det gör någon skillnad ja det tycker jag, men det beror väl på om man klarar av att ligga trångt eller inte?!
Vi har haft en 160 säng när vi hade två barn, vilket oftast resulterade i att pappan och ett av barnen hamnade i gästrummet nån gång under natten för det var hiskeligt trångt. Vi har alltid lagt barnen i egna sängar men de har varit väkommna närhelst de vaknar. Så nu när barn nummer tre kom, så köpte vi en 180-säng och har bredvid vår 160 säng Stort är det och den tar upp hela sovrummet. Men oj vilken plats man har!
Vi har haft en 160 säng när vi hade två barn, vilket oftast resulterade i att pappan och ett av barnen hamnade i gästrummet nån gång under natten för det var hiskeligt trångt. Vi har alltid lagt barnen i egna sängar men de har varit väkommna närhelst de vaknar. Så nu när barn nummer tre kom, så köpte vi en 180-säng och har bredvid vår 160 säng Stort är det och den tar upp hela sovrummet. Men oj vilken plats man har!
Vi köpte en 210-säng ganska nyligen och det var nog det bästa vi gjort. Nu spelar dte ingen roll att lilltjejen sover på tvären längre :)
Det finns enkla billiga små grejer på IKEA som man sätter på benen på sängarna och hakar ihop de. NAckdelen är att det inte finns så stora bäddmadrasser Tänkte att jag skulle sys tora lakan så kanske det blit lite bättre.
Vi sover tre - gravid mamma, pappa och 2,5-åring i en 130-säng (jag vet, konstigt mått) och vi ska köpa en 160-säng så att bebisen också får plats. Jag tycker det blir ödsligt med alltför stora sängar.
Ah, nu såg jag att du har tänkt om, bra! Jag skulle skriva att vi får inte plats i vår 180-säng, jag, pappan, sexåringen och tvååringen.