• Lilla J

Mormor ligger på dödsbädden och vi planera dop...

Känns jättejobbigt... Min 84 åriga mormor fick en kraftig urinvägsinfektion igår och lades in på sjukhus. Hennes blodtryck blev dåligt å det ena ledde till det andra. Idag fick hon en hjärtinfakt och är inte längre vid medvetandet. Min mamma och mina mostrar vaka vid hennes sida. Men händer det något finns det ingenting att göra, enligt läkarna. Så nu väntar vi helt enkelt på att hon ska ge upp. Jag ska upp tidigt imorrn bitti och åka den långa vägen till mormor. Jag hoppas bara hon orkar hela natten ut utan att lida.
    Det jobbigaste är att mitt i denna sorgen så planerar vi dop. Den 5/6 ska lillan döpas. Hon ska få mi mormors namn som andranamn är det tänkt.
    Så sätt känns det skönt att hon har orkat så här långt att hon hunnit träffa sitt första barnbarnsbarn och första namne.
    Men jag kommer att sakna henne såååå mycket. För ett par veckor sedan grät hon och sa att hon ville komma på dopet mer än någonting annat.
    Men nu vet jag nästan med säkerhet att hon inte kommer att hålla ut så långe.
    Hur kan man ha ett glatt dop när en sådan sorg ligger så nära intill i tiden?
    Min älskade lilla mormor...

• Svar på tråden Mormor ligger på dödsbädden och vi planera dop...
  • Carro Å

usch vad sorgligt..... skickar kramar till dig !!!!!!!

• Aihnoa

*Kramar om*

Hoppas du hinner träffa henne. Tror att hon nog var medveten om vad som skulle komma eftersom hon berättade för dig hur gjärna hon ville vara med på dopet. Och om hon "försvinner" före dopet, så är hon säkert med er den dagen iallafall.
    Tex på fikat/middagen kan ni ställa upp ett foto på henne.

När min syster och svåger fick sitt första barn så var barnets farfar och hälsade på dem många gånger och verkligen skötte om bejbisen.
    3 veckor efter Nina föddes gasade han ihjäl sig i bilen.
    Begravningen av honom skedde 3 veckor senare och jag konfirmerades där i krokarna oxå, sen , i juni var dopet på Nina och det var ett fint dop. Dopet var ett utomhusdop så det blev ju inte i kyrkan han begravdes i vilket kanske var ett bra val.

Vad vackert av er att ge ert barn hennes namn

Imorgon när du kommer dit till henne. Berätta allt som du tänkt säga till henne, trösta henne oxå om hon är vid medvetande och kom i håg att det är ok att du visar din sorg för henne. Och säg att det är ok att hon går vidare, så hon känner sig trygg. Men det kommer hon att vara, som har sina nära o kära hos sig.

Stor stödkram, tänder ett ljus för dig medsamma.

• Vips

Skickar en mängd kramar, stackars dig...
    Ni får försöka tänka på att hon säkert vill att ni ska ha det trevligt och glädjas över dopet, men jag förstår att det är väldigt svårt i en sådan sits.

Kramar från oss!

• isablo

Jag beklagar verkligen och hoppas innerligt att det kommer att gå bra för din mormor..

När våran son skulle döpas så åkte min farmor in akut till sjukhus..
    Hon hade länge pratat om våran sons dop och hur mycket hon längtade,
    men när den dagen kom så var hon mycket dålig och kunde inte närvara..
    Vi tog med en videofilm av dopet för att visa henne och det uppskattade hon väldigt mycket..

Det var nästan som om det var det hon hade väntat på, nästa dag så somnade hon in..

Jag kan bara hålla med vad någon annan skrivit att vad som än händer så
    kommer hon nog att vara närvarande på ett eller annat sätt..

Om det nu skulle vara så att hon måste ligga kvar på sjukhuset så
    försök om ni har tillgång till videokamera att filma det..

Jag hoppas att det blir ett fint dop, och att din mormor blir frisk snart..

Många styrkekramar!

• Aihnoa

Undrar hur det gick idag..

Kraaaaam

• Lilla J

Nu kom jag hem för 2 minuter sedan.
    Mormor var lite piggare idag än vad hon var igår. I alla fall enligt mamma. Själv tyckte jag hon var fruktansvärt dålig. Och hon led verkligen. Jag fick veta att det inte bara var en hjärtinfakt. Det var en "Kraftig" hjärtinfakt samt en hjärnblödning. När jag kom dit kisade hon på mej med ena ögat. Jag tog hennes hand och hon kramade den hårt. Sen fick hon se lillan, och hon grät nästan.
    Läkarna hade kopplat ur alla sladdar. Hon hade bara syrgas och dropp inkopplat. Resten får ödet styra över. Det finns verkligen inget läkarna kan göra. Och det borde de inte heller. För även om de lyckas hålla henne vid liv ett halvår till så blir det ett mycket jobbigt halvår. Och hon lider så mycket. Det förtjänar hon verkligen inte.
    Jag är glad att jag fick träffa henne en sista gång. Och att hon fick träffa lillan en gång till. Men nu vill jag att hon ska få somna in i lugn å ro.
    Morfar har väntat på henne i 10 år. Nu är det äntligen dags för dom att återförenas.
    Synd bara att det blir så utdraget. Det hade varit bättre om det gick snabbt bara.

Jag tror jag kommer ha lättare att acceptera hennes bortgång när det inträffar, tack vare att jag fick se henne idag. För då vet jag att hon har det bra äntligen.
    Men samtidgt så ser jag henne framför mej varje minut som går, och känner hur ont hon måste ha.

Det var verkligen skönt att få skriva av sej nu när man kommit hem med alla tankar och funderingar och upplevelse.
    Tack för era värmande ord!

• Lilla J

Klockan halv 7 imorse... ca 2 timmar sedan, drog mormor sitt sista andetag. Hon har nu somnat in och funnit morfars hand. Tillsammans vandrar de nu i livet efter detta. För att aldrig mera skilljas åt. Nu har de varandra i all evighet. Men dom fattas mej....
    "Vila i frid, älskade mormor!"

• Elle76

Beklagar sorgen skickar massa tröstkramar till dej

• Champagne
    beklagar förlusten *kram*

jag tror att både hon och din morfar sitter och tittar ner på er när ni döper er dotter... och så tar de varandras händer och vet att ni kommer att träffas en dag....

*styrkekram*
  • miss sara

Beklagar din förlust.

Du ska veta att hon finns med dig hela tiden oavsett hur du har det och gör... Vet hur det är mista nära och kära anhöriga.

Många kramar fårn sara.

• sunce

O, vad sorgligt!! En massa kramar till dig och lillan!

• Princess Leia

Skickar en styrkehälsning!!!

@
    II
    II
    II
    II
    II

• Aihnoa

Styrkekramar i massor,
    jag beklagar sorgen av din älskade mormor

Men, nu har hon aldrig ont mera, blir aldrig sjuk mera.

*Tänder ett ljus för din mormor, för digg och för dina anhöriga*

• Lilla J

Tack alla!!!
    Samtidigt som man är ledsen och saknar henne oerhört mycket så är jag ändå lättad och glad över att hon har det bra. Nu är det bara allt jobbigt som begravning-planering och allt kvar. Jag blev tillfrågad att sjunga och spela gitarr på begravningen. Det vet jag att mormor hade gillat. Så jag sa ja. Förmodligen blir det Tears in heaven. Kan inte komma på någon annan.
    Vi har samlats hela familjen idag och bara varit. Det var skönt. Men det var även skönt att komma in här och se alla underbara inlägg.

• Idizen

hej hej.. beklagar sorgen... vet exakt hur du känner dig.. min farmor gog i fredags för förra veckan... känns så tomt.
    men som du säger det e skönt för nu vet man att dom har det bra...

Kram på dig...
    skriv gärna om du vill prata

• Super

Beklagar sorgen!!!...

Min lillebror försvann från oss för 5 månader sedan....

*skickar styrkekramar*

Svar på tråden Mormor ligger på dödsbädden och vi planera dop...