Åt ett äpple som
Innuti va de mögel eller brunt. Smakade lite surt kollade ner på äpplet, är de falrligt för barnet
Innuti va de mögel eller brunt. Smakade lite surt kollade ner på äpplet, är de falrligt för barnet
Antar att du inte åt så mycket då.. Så jag tror inte att det är någon fara!
Det kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara farligt för fostret, så länge du mår bra så är det nog ok!
Nej de smakade konstigt, så kolla ja ner och blä.
Äpplet tills dit va ju okej.
Lite illa mår man ju bara av tanken
jag har också ätit av ett så'nt äpple nyligen. Jag åt halva och allt hade sett fint ut och smakat bra också. Så gav jag det till min pojkvän och efter andra tuggan hittade han det du hittade. Det lustiga är att jag hade övertalat honom till att överta äpplet fastän han inte ville ha det (han får för sig att han inte äter frukt ibland). taskig flickvän, man är :-P
Tror du att de e ngn fara, fick säkert i mig lite.
Vad kan hända
oj, jag är jättenojjig... min kille övertygade mig sen då och då i flera timmar om att det inte var någon fara för mig (och ändå hade jag ju inte fått i mig något), så jag är nog inte rätt person att svara. Puffar på tråden istället!
Kan ju inte vara ngn fara, finnd ju värre saker och de kan ju inte vart mycket.
EMMA
Läste precis din tråd och sedan gick jag och tog ett bett av mitt äpple och samma sak hände mig. Det var alldels brunt och ruttet inuti. Men jag tror absolut inte att det är någon fara. Det är ju så lite vi fick i oss i så fall. Nu knaprar jag på ett nytt äpple som jag har skurit i klyftor så jag kan se vad jag äter
uh, det här verkar förfölja mig... igår åt jag en bit av ett äpple igen som var så supergott, Red delicious köpt på vivo, så räckte jag det till pojkvännen för en tugga och vips - i mitten var det mögligt, så han fick spotta ut det. Det kanske är så att man inte ska ta så stora tuggor
Piff och puff - ska nog också skära det i klyftor
Tror att jag läste i en annan tråd att det inte var någon fara, fast det är ju inte så kul.
Vet någon om man kan äta runt det mögliga eller om man måste slänga hela äpplet när man har skurit upp det och det har mögligt kärnhus?
Tänk hur det var förr, då hade dom bara gammel urken sill att äta hela vintern och hade dom fått ett mögligt äpple så hade dom varit själaglada och kastat sig över det... Och dom födde ju barn på löpande band.