• KAH

10 mån som inte slutar hosta!

Min dotter har haft hosta i en vecka nu. Det började i samband med en förkylning, men nu har förkylningen klingat av men hostan består. Det är inte så mycket på dagarna, det är värst på nätterna. Hon rosslar när hon andas, och det låter som att det är mycket slem.
    Blir så nojig på nätterna när hon sitter igång med sina hostattacker, hon gör kräkljud för att hon hostar så mycket
    Hon har ingen feber och är på vanligt humör, förutom att hon sover oroligt p.g.a. hostningarna.

Har pratat med BVC men dom tycker att det inte är någon fara eftersom hon är pigg och feberfri. Inga tips hade dom heller.
    Är det vanligt att dom har såhär besvärlig hosta längre en vecka?

• Svar på tråden 10 mån som inte slutar hosta!
  • Jaffa

Ge henne mycket vatten o låt henne sova i upprätt läge (telefonböcker under benen eller så...)
    Min dotter har varit sjuk sen hon var 2 månader gammal (kikhosta) o hostar fortfarande, så jag är van..mer tips o råd; Säg till! =0)

• KAH

Usch då, stackars din lilltjej som fick kikhosta som så liten. Tack för tipsen!

• Jaffa

Säg bara till om du vill ha mer tips! =0)

• mor33

Söt, varm svartvinbärssaft tipsade mitt BVC om, kan vara värt att prova kanske.

• anne82

min son hostade flera veckor efter förkylning.
    han blev förkyld igår igen med ny hosta...
    hostmedicin skrivs visst inte ut till så småbarn
    eftersom att hostan har en uppgift.

• Lilla Linnéa

Hej! Mina 2 barn har råkat ut för samma förkylning. Hostan börjar avta nu, tur det för den har varit hemsk!
    Eftersom mina barn hade feber så länge åkte vi till HC och där fick vi en medicin som vidgar luftvägarna och därmed underlättar för de små att hosta upp slemmet. Finns även en medicin som gör slemmet mer tunnflytande. Mina barn, speciellt min 2,5 åring, hade en ganska besvärlig hosta så jag vet ej om detta skrivs hur som helst.

Annars så fungerar varm dryck bra.

Mina barn har just nu haft hosta i ca 2 veckor... så den verkar hålla i sig.

Hoppas att din dotter blir frisk snart!

Svar på tråden 10 mån som inte slutar hosta!