• Lisa79

Jag får inte i min dotter vätskeersättning!!

Min dotter är uttorkad efter kraftiga diareèr och måste enl. läraren få i sig vätskeersättning, men det går inte!
    Hon vägrar!
    Jag har försökt med allt, men hon spottar ut allt.

Hon är 14 månader..

Vad ska jag göra???

• Svar på tråden Jag får inte i min dotter vätskeersättning!!
  • ÄnglaTwins

Blanda i hallon saft det fungerade för oss. Det var på håret att dom tänkte sätta dropp på min dotter men på sjukhuset så blandade dom vätskersättningen på just hallon saft och då tog hon det. Vi matade med sked.

• ÄnglaTwins

Ett tipps till ge henne piggelin!

• inoka

När jag jobba på sjukhuset med sjuka barn som vägra ta dricka så testa vi alltid först med medicinspruta. Det gick nästan alltid bra.

• Lisa79

Jag har blandat med jordgubbssaft, de är de enda vi har hemma och det älskar hon i vanliga fall, men nu vägrar hon som sagt. Hon verkar känna den salta smaken ändå.

Läkaren pratade om dropp idag när vi va där om diareèrna fortsatte. Och påpekade att det va jätteviktigt med vätskeersättning under dagen så jag börjar få smått panik här när hon vägrar

• Aros

Saft och salta pinnar eller saltiner! Då får hon i sig vätska och salt. Det har hjälpt min son när han varit riktigt dålig, har kräktes av vätskeersättningen.

• Lisa79

Jag har provat medicinspruta oxå.. men de går inte de heller

• inoka

Glass är ju alltid bra som föreslagits..Frys in cocacola till små pinnglassar :)

• Lisa79

Nu är nog jag väldans trög, men vad ska jag göra med glassen??

ÄnglaTwins skrev 2008-02-15 14:18:47 följande:
    Ett tipps till ge henne piggelin!
  • Lisa79
    Aros skrev 2008-02-15 14:20:55 följande:
    Saft och salta pinnar eller saltiner! Då får hon i sig vätska och salt. Det har hjälpt min son när han varit riktigt dålig, har kräktes av vätskeersättningen.
    Men de kanske är värt att testa iallafall
  • 03och05

Det är bara att försöka tvinga i. Sätt sprutan i mungipan då brukar det gå lite lättare. Eller sätt sprutan så långt bak i munnen det går så kommer säkerligen svälja hälften av det du sprutar i henne. Det blir lättae om man är två som håller fast henne.

• inoka

Hon ska äta glassen *S*
    Fast jag håller hårt på sprutan.. och som föregående sa..de sväljer i alla fall en del av det man sprutar in. lite är bättre än inget.

• MeNoLike

när mina hade långdragen diarré så fick jag tipset att
    koka 1 liter vatten och 6 tsk socker och en nypa salt. sen ge det i flaksa/pipmugg...
    mina vägrade också vätskeersättningen men detta funkade...

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • ÄnglaTwins

Hon ska äta glassen. Vist är det viktigast om hon får i sig vätske ersättning men om det inte går så är det ju dunderviktigt att hon får i sig någon slaks vätskla och då kan isglass gå bra!

Jag tyckte att halonsaften tog bort mer av den salta smaen än vad jordgubbsaft gjorde. Dricker själv aldrig halonsaft utan bara jordgubb men från och med nu kommer jag alltis ha halonsaft hemma.

Lycka till!!

Svar på tråden Jag får inte i min dotter vätskeersättning!!