Vad betyder tomte/tomtar?
En i min familj är drogmissbrukare och pratar om tomtar/tomte.
Vet ngn vad det betyder?
En i min familj är drogmissbrukare och pratar om tomtar/tomte.
Vet ngn vad det betyder?
Amfetamin kanske
Hmm... i vilket sammanhang?
typ "han är en riktig tomte"
dvs "han är lustig/skum/udda"?!
Ja jag vet att det är under missbruk men missbruk är ett väldigt brett ämne, och ts förklaring var inte så utförlig och för att kunna hjälpa ville jag ha mer info
Haschtomte är polisslang för en haschmissbrukare som är snurrig, flummig och "inrökt" om du förstår vad jag menar - är de haschmissbrukare så kanske de pratar om sig själva och sina polare ?
TIll polisen (och alla andra)
jaa, eller så kan det vara kod för att "förvirra snuten"
(som om ni vore så korkade att ni inte förstår)..
Har hört "jag vill ha en negergubbe/en kaffe/en godis/en brun"
(dvs ett gram hasch) så jag undrar om det kan vara något sånt..
T.ex att "en tomte" är ett gram av någon olaglig substans.
Eller kanske droger för en hundring = droger för en tomte..?!
OBS! ej fakta utan bara funderingar!
En tomte är en farbror med vitt skägg och (oftast) rödklädd. Kan ses kring jultider och ibland i folks skorsstenar. För det mesta helt ofarliga(om de inte vistas i flock)
alt 1: betyder person som går på allt och tror att allt en missbrukare säger är på riktigt
alt 2: personen hallucinerar och ser tomtar
En tomte (ett gram Amfetamin )
Tomte är slang för hasch.
Den här tråden har potenial att bli legendarisk.
Legendarisk felstavning av mig.
I betydelsen "snurrig, flummig person" finns bl a haschtomtar, syratomtar och tjacktomtar. Ochså finns det dom som är tomtiga helt utan droger. Scary.
(Annars tror jag sakoline är nåt på spåren)
En tomte kan vara slang för det mesta inom droger sa killen här hemma. Beror helt på i vilket krets. I den ena kan det vara hasch och i den andra amfetamin.
Är du säker på att han inte pratar om julen då?
Tomte i drogsammanhang brukar innebära själva knarkruset. Om man tillexempel röker hasch och börjar känna att drogen börjar verka så kan man säga "nu kommer haschtomten". Tomten är alltså själva knarkruset.
Tur att det handlar om små gulliga tomtar i alla fall. Jag har hört att en del som tagit stilnoct pratat om den lilla stilnoct-jävulen som dyker upp, gör slut på alla tabletter, trashar lägenheten och ringer obscena samtal.
*asg*
Anonym (tomtemor) skrev 2008-02-18 22:31:08 följande: