-
-
Svar på tråden Vad har ni för psalmer på ert bröllop?
-
Vi hade inga psalmer. Vi hade Gärdebylåten som ingångsmusik och Forever and for always som utgångsmusik.
Ekorren. -
Fångarnas kör är passande......
-
*räcker ut tungan åt Paycheck* Vad du är taaskig!
Ekorren. -
Förlåt.... Jag skojade lite. Var inte meningen och vara dum.
För övrigt är det vacker musik.. -
Psalm 84.
Är väldigt lättsjungen och fin.
"1. Vi lyfter våra hjärtantill dig, o Fader vår,i tacksamhet och lovsångoch bön för dessa två.Vi ber dig, låt dem lämnasig själva i din handoch hjälp dem hålla löftetsom de har gett varann.
2. Vi tackar för den glädjensom du har gett åt dem.Välsigna deras framtid,välsigna deras hem.Tack, Fader, för den kärleksom gjorde dem till ett,det största du som gåvaoch ansvar åt oss gett.
"
och en psalm till... "den blomstertid" fast med vigseltext...
har tyvärr inte kvar den, men vet att den cirkulerar på bröllopstorget! Men under själva vigseln stog jag och pinades, för även om den är jättefin, så är den sååå lång och våran kantor spelade oerhööööört sakta! -
En vänlig grönskans rika dräkt & I denna ljuva sommartid hade vi.
Vi gifte oss 31 maj så vi tyckte att dessa var passande.
Sen hade vi en solist som sjöng Det vackraste (Cecilia Wennersten) samt Kärleken förde oss samman (Ulf Lundell). -
Vi hade först psalm 411, den är vackrast bland vigselpsalmerna tycker jag. Sedan 201, En vänlig grönskas rika dräkt.
Kören sjöng You bring the sun out och Av längtan till dig. Min bror sjöng Come what may. Jag älskar musik! -
Vi hade psalm 197 och 84. Sedan hade vi solosång i kyrkan, För kärlekens skull och Kärleken förde oss samman.
-
Vi gifte oss i augusti så vi hade i denna ljuva sommartid, och den vanliga bröllopsmarschen. Sen sjöng och spelade våran vän, När löven faller-Carola och Heaven- Bryan Adams. Det var jätte vackert. Och hur ni än gör och vilka psalmer ni än kommer att ta så kommer det vara din (delad) bästa och underbaraste dag någonsinn. Ha det så underbart som det bara går. Kram...
-
gjorde en jättefin cd till ett par som skulle gifta sig, min svärmors kompisar, de älskade cdn, deras barn lyssnar på den varje dag.. några av sångerna spelades på bröllopet med.. *jättevackert*
-
Vi hade "I denna ljuva sommartid" och "Den blomstertid...". Dels ville vi ha psalmer som folk kunde sjunga med i (det gick åt skogen, eftersom den demente kantorn spelade som en kråka, men vad gör väl det?
), dels var det lite skoj att ha just "Den blomstertid..." då väldigt många av gästerna (och jag) var lärare eller lärarstuderande.
-
vi hade den blomstertid nu kommer
och sen hade vi en tjtj som sjöng det vakcraste och en låt till -
Anglatuss: Vilka låtar var det på den CD:n då?
Ekorren. -
Inte lätt att vara kantor i dessa tider..... pingst å midsommar ojojoj. Men skojjigt e det med alla vigslar...... spännande att se vad alla väljer......