• Liten

Normalt/vanligt att livligheten (fosterrörelser) varierar mycket?

Här kommer ännu en som funderar över fosterrörelserna.

Jag är gravid i vecka 24, och har de senaste två veckorna upplevt att det blivit allt livligare därinne, både fler och kraftigare/tydligare rörelser. Men plötsligt har det blivit väldigt lugnt, sedan igår har jag bara känt någon enstaka liten svag spark.

Finns det någon fler som upplevt att barnets livlighet varierat mycket? Tror/tycker ni det är normalt och helt i sin ordning? Eller borde jag försöka ringa barnmorskan/mvc och fråga?

• Svar på tråden Normalt/vanligt att livligheten (fosterrörelser) varierar mycket?
  • 080609

Jag satt och funderade på samma sak jag är oxå i v24 och min lilla tjej är vissa dagar helt sjövild och som idag tex känner jag knappt av henne. Men så här har hon varit sen jag för första gången kände av henne.tror inte vi ska oroa oss!

• Dexxi

Det var några veckor runt just er tidpunkt som min tjej var lugnare än innan..sen drog det igång igen. Jag tror dom har lite växa o vilaperioder beroende på vad som utvecklas för stunden. Ska vara helt normalt iaf!
    Nu är hon vaken mest hela tiden, det är mysigt såklart! Vecka 33 + 3 idag.

♥ BF 31:e mars 2008 ♥
  • Liten

Tack för era svar. Pratade med min mamma ikväll också, och hon sa typ "oo ja, så kan det vara, man tror nästan de har dött ibland..." :-P En kollega till henne, som fick barn ganska nyligt, hade visst också haft det precis så - några dagar full fart, andra dagar nästan helt stilla.

Så jag tror som ni, att man ska försöka att inte oroa sig. Känner mig själv lite lugnare nu. (Fick några små 'bökningar'/sparkar av den lille i min mage när jag satt i soffan nu ikväll, det kändes bra )

• Trollmor26

Jag går in i v.28 imorrn och upplever samma sak, min bebis har aktiva och lugna dagar, tror inte det är ngt att oroa sig för...jag har fått för mig att den växer dom dagarna den är lugn ;)

• Always Love

Hade det precis som du, från att bebis varit helt vild till att de nästan stannat av.
    Det är inget att oroa sig över, den har nog bara vänt sig o sparkar innåt.
    Så länge du känner NGT kan du vara lung!

Kram på dig

Svar på tråden Normalt/vanligt att livligheten (fosterrörelser) varierar mycket?