• bohusbebis

Ett glas bubbel?

Tänkte fira lite försenad alla hjärtans dag och hemkomst av bortrest pappa till helgen med lite räkor och nykokta musslor. Och det skulle vara såååå himla gott med ett litet glas bubbel till detta. Har ett mousserande vin i kylen (10%). Kan man unna sig ett litet glas tro? Är i vecka 18+5 ungefär och har varit stenhård på alkoholen innan...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-16 11:32
    Tack för alla argument!
    Men det blir faktiskt ett litet glas bubbel att sippa på under kvällen. Det kan jag absolut leva med och jag tror att bebisen inte kommer få några bestående hjärnskador av detta svaga och väl utdragna bubblande (det är ju inga starka alkholhalter att tala om). Men jag blev väldigt sugen på de alkoholfria bubblorna, Billabong? så det blir det nästa gång (bor dessvärre en bra bit från systembolag... cider från butiken smakar inte detsamma, då dricker jag hellre mineralvatten).
    Jag tror förresten att en anledning till att barnmorskorna helt avråder från alkohol är att om man dricker lite, kanske man tillåter sig att dricka lite mer nästa gång och sen har man inte kontroll. Jag anser mig dock inte vara där.
    Ps, håller mig helt från kaffet helt enkelt för att jag inte är sugen på det. Så bebisen har det säkert rätt bra därinne iallafall.

• Svar på tråden Ett glas bubbel?
  • Aunt Molly

Jag skulle inte göra det! Mest för att slippa ha ångest resten av graviditeten! Men åsikterna går isär om detta som du kommer att märka!

Men som jag ser det; det komemr fler alla hjärtnas dagar och andra festtillfällen!

• Aunt Molly

Jag skulle inte göra det! Mest för att slippa ha ångest resten av graviditeten! Men åsikterna går isär om detta som du kommer att märka!

Men som jag ser det; det kommer fler alla hjärtans dagar och andra festtillfällen!

• TheSunset

Köp Alkoholfri cider istället...

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Dolce Vita

Som ovan talare; köp alkoholfri cider istället. Det är ju faktiskt bara 9 månader av ens liv, då kan man väl vara utan? Det kommer fler tillfällen för dig. Jag skulle aldrig utsätta mitt barn för det. Men det är min åsikt det

• catonic

tror nog mer att det är musslor du ska undvika.. eller rätta mig om jag har fel. Man ska väl undvika musslor är man är gravid? Kram

• listo

Jag skulle inte dricka ett glas bubbel som gravid.
    Musslor är däremot helt okej, precis som alla andra skaldjur så länge de inte äts råa.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • cicci85

Skulle du ge din nyfödda bebis ett glas oxå?
    Jag skulle aldrig dricka alkohol som gravid och kan inte förstå att man kan göra det!

• babesusan

Jag tycker det är helt okej med ett glas!

• vill bli mamma i år

Själv skulle jag aldrig dricka alkohol under min graviditet.

Svar på tråden Ett glas bubbel?