Ett glas bubbel?
Tänkte fira lite försenad alla hjärtans dag och hemkomst av bortrest pappa till helgen med lite räkor och nykokta musslor. Och det skulle vara såååå himla gott med ett litet glas bubbel till detta. Har ett mousserande vin i kylen (10%). Kan man unna sig ett litet glas tro? Är i vecka 18+5 ungefär och har varit stenhård på alkoholen innan...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-16 11:32
Tack för alla argument!
Men det blir faktiskt ett litet glas bubbel att sippa på under kvällen. Det kan jag absolut leva med och jag tror att bebisen inte kommer få några bestående hjärnskador av detta svaga och väl utdragna bubblande (det är ju inga starka alkholhalter att tala om). Men jag blev väldigt sugen på de alkoholfria bubblorna, Billabong? så det blir det nästa gång (bor dessvärre en bra bit från systembolag... cider från butiken smakar inte detsamma, då dricker jag hellre mineralvatten).
Jag tror förresten att en anledning till att barnmorskorna helt avråder från alkohol är att om man dricker lite, kanske man tillåter sig att dricka lite mer nästa gång och sen har man inte kontroll. Jag anser mig dock inte vara där.
Ps, håller mig helt från kaffet helt enkelt för att jag inte är sugen på det. Så bebisen har det säkert rätt bra därinne iallafall.