• Lona

kan man kräkas pga förstoppad mage??

tösa min la en kräka här runt 14 tiden idag och innan det hände så lekte hon och stojade på(precis efter maten) och efter 10-15 min så kräktes hon som sagt!!!Och sen var det en massa bus och stoj hela tiden med allt möjligt!!1hon har inte kräkts nåt mer heller sen dess och heller inga diarre`r.Hon har inte bajsat så bra på ett par dagar heller och hon har ätit dåligt under dessa dagar.Är det en magsjuka eller som jag skrev ovan..pga förstoppad mage?hon har bajsat lite idag iaf(på förmiddagen)men jätte pigg och lekfull annars!!

• Svar på tråden kan man kräkas pga förstoppad mage??
  • Lona

ok men i det här fallet än så länge ingen diarre`!och hon fiser riktigt elakt på köpet!!är livrädd att det är magsjukan bara!!!

• Ms Leia

Min grannes dotter var precis likadan. Åt knappt ingenting, hade inte bajsat på några dagar och kräktes.

Hon var jätte förstoppad.

♥ Nu är hon äntligen här ♥
  • Kålrot

Det är säkert magsjuka. Skulle hon vara så förstoppad så hon spydde skulle hon nog inte bajsa alls, och om hon gjorde det skulle det varit löst. (Förstoppningsdiarre).

Alla blir inte helt utslagna av magsjuka. Den variant som går här nu är inte värre än att man är rätt pigg, kan äta, men har diarre, ont i magen och kräks. (Usch! Hatar magsjuka!)
    Men nu en dag senare kanske du vet om hon blivit magsjuk eller inte...

• Lona

det var nog ingen magsjuka hon kräktes bara en gång och sen var det bra och senare på kvällen så fick hon bajsa ordentligt!och det har vart full fart på tösa hela tiden!återstår att se då hur det går för en annan då,blir det nåt med mej så kanske det var en bakterie ändå!

Svar på tråden kan man kräkas pga förstoppad mage??