• FoFo

Teutonia fantaser, vad tycker ni om mistral S? Har ni läst Kosumentverkets senaste tester?

Hej,

Jag är gravid i v 35 och ska hämta ut min vagn när jag varit på förlossningen. Min fråga är hur har ni upplevt vagnen från Teutonia mistral s?
    Vagnen har samma handtag som Teutonia prestige ( vändbart och inställningsbart). I Konsumentverkets tester för en tid sedan klarade hantaget sig dålig och var nästsämst i testgruppen. Efter att ha pratat med återförsäljare och de hade ringt till acta som äger teutonia nu, verkar testen gjorts på en 2006:a och sedan dess har det skett förbättringar med handtaget. Som förstföderska är man nojig och man är orolig för hur man ska köra vagnen och lyfta i den. Jag menar en vagn ska väl klara att man lyfer i handtaget över en trottoarkant. Vad har ni för erfarenheter?

Nåt mer man ska tänka på när det gäller vagnen?

Tacksam för svar och tips.

• Svar på tråden Teutonia fantaser, vad tycker ni om mistral S? Har ni läst Kosumentverkets senaste tester?
  • Cookie76

Har en från 2006 och är mycket nöjd med den!

• FoFo

ska tillägga att det blir en 2008-modell...

• Cookie76

Hoppas du blir nöjd med den.

• svårt att vara unik

Supernöjd! Sonen är 1 månad idag och vi har varit ute i gräs, lera, grus, asfalt osv, inga underlag har varit för svåra. Vi har också en 08a.

Är inte orolig för handtaget, kollar att det sitter fast ordentligt när vi går ut bara.

• sorba

Har oxå en 08. Jättefin och jättebra. Har dock inte kört den med bebis i än. Lilleman på tre år har vi provkört i sittdelen för att testa. Funkar hur bra som helst. Riktig kanonvagn!

• bergtall

Vi har också en -06:a och det har inte varit några problem med handtaget. De tillfällen som vagnen kan vara svårkörd är när det är oplogat ute, blir svårare att styra. Men det går bättre om man då vänder de stora hjulen fram och låser de små bak.  Annars är den otroligt skön att köra, lättstyrd och bra fjädring. Kanonvagn !!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Emma, Jacob & Viggo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Älskade vovvsing

Har åxå en mistral s -06 å har bara fått byta handtaget för att gummit där man håller sprack! Är SUPERnöjd med den!!! ÄLSKAR de svängbara hjulen! Svårstyrd när det är moddigt å snö.. men snö är det INTE många dagar här i småland ändå så! Jag upplever den ngt stum i fjädringen, men inget jag stör mig på! Tycker däremot att det är helt stört omöjligt att vända på handtaget å köra med de stora hjulen före, oavsett om de små är låsta! Det blir tungt å otympligt så jag ångrar lite att jag tog det svängbara styret! Jag vänder sitsen varje gång jag behöver istället, det funkar precis lika bra! (trots en 18 månaders i! )

Börjat jobba.. v 18
  • FoFo

tack för svaren alla!!! Jättetacksam

• AnnaGBG

Jag är väl lite skeptiskt... Eftersom man faktiskt är lika nojig över att skada sitt tredje barn .

Jag skall köpa en Fun eller Spirit istället. För att ta det säkra före det osäkra.

Svar på tråden Teutonia fantaser, vad tycker ni om mistral S? Har ni läst Kosumentverkets senaste tester?