Elgiganten är ena jä-la lurendrejare!
Sambon åkte iväg idag o köpte ny digitalkamera.
Han ringde när han kommit fram o berättade att den kameran vi tänkt oss var slut, men de hade ett visningsexemplar som aldrig varit i gång och var som ny. Han skulle få sänkt pris till 1600:-. Han köper en väska o minneskort oxå. Betalar i kassan o tänker inte så mycket på vad han fick ge för kameran just då. Han kommer hem och jag tittar på kvittot, där står det att han betalat 1690kr för kameran! Jag menar inte att vi inte hade råd med dessa 90kr, men det är en ren jävla principsak! Hatar affärer som luras på det här viset!
Vi har 12 mil fram o tillbaka till denna affär, så inte har jag nån större lust att åka dit igen för 90kr.
Härom dan var jag på ica o köpte ost. Priset var 69.90/kg på den osten jag tog, osten låg mittför prislappen och hade samma namn o tillverkare både på ost o prislapp.
Kommer hem och kollar kvittot, där står det 89.90/kg!
Fan va sur jag blir, är det så här dom vill behålla sina kunder tro? Har varit med om såna här saker allt för många ggr, men vad gör man, mat måste man ju handla.
Orkar liksom inte gå tillbaka till affärn varenda gång dom gjort fel(vilket sker flera ggr i månaden). Det är inte så att jag är snål, men rätt ska bannemej vara rätt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-16 15:38
Hehe!Ser at jag visst va ganska grinig i stundens hetta igår, men det har hänt så många ggr att det varit fel när man handlar i olika affärer...o nu va visst måttet rågat...Idag är jag jätteglad för kameran, har lekt papparazzi hela dagen!