• Minimumsan

Elgiganten är ena jä-la lurendrejare!

Sambon åkte iväg idag o köpte ny digitalkamera.
    Han ringde när han kommit fram o berättade att den kameran vi tänkt oss var slut, men de hade ett visningsexemplar som aldrig varit i gång och var som ny. Han skulle få sänkt pris till 1600:-. Han köper en väska o minneskort oxå. Betalar i kassan o tänker inte så mycket på vad han fick ge för kameran just då. Han kommer hem och jag tittar på kvittot, där står det att han betalat 1690kr för kameran! Jag menar inte att vi inte hade råd med dessa 90kr, men det är en ren jävla principsak! Hatar affärer som luras på det här viset!
    Vi har 12 mil fram o tillbaka till denna affär, så inte har jag nån större lust att åka dit igen för 90kr.
    Härom dan var jag på ica o köpte ost. Priset var 69.90/kg på den osten jag tog, osten låg mittför prislappen och hade samma namn o tillverkare både på ost o prislapp.
    Kommer hem och kollar kvittot, där står det 89.90/kg!
    Fan va sur jag blir, är det så här dom vill behålla sina kunder tro? Har varit med om såna här saker allt för många ggr, men vad gör man, mat måste man ju handla.
    Orkar liksom inte gå tillbaka till affärn varenda gång dom gjort fel(vilket sker flera ggr i månaden). Det är inte så att jag är snål, men rätt ska bannemej vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-16 15:38
    Hehe!Ser at jag visst va ganska grinig i stundens hetta igår, men det har hänt så många ggr att det varit fel när man handlar i olika affärer...o nu va visst måttet rågat...Idag är jag jätteglad för kameran, har lekt papparazzi hela dagen!

• Svar på tråden Elgiganten är ena jä-la lurendrejare!
  • Ayya

Dom är kanske inte mer än bara människor som jobbar i affären och har gjort fel. Kolla kvittot innan du hinner åka hem nästa gång så slipper du en onödig tur.

• norgesessan

Kan ni inte bara ringa elgiganten, evt. majla om det går? (om ni betalde med kort), så fixar dom det säkert..Annars har dom kanske nån annan lösning..

Emil 03 och Jonathan 05
  • Novus

Men HUR ska personen i kassan kunna veta att en ur personalen lovat ett annat pris?

• lieh

Min man jobbar på el-giganten och han säger att du ska ringa deras kundtjänst och berätta om ditt problem.

0771-150150

Lycka till!

• AnnaGBG

De är knappast "jävla lurendrejare" för att de gjorde ett misstag på 90 spänn...? Handlar alltid på Elgiganten, de är ju hur tillmötesgående som helst och man kan byta och röra som fasen. Som sagt; ring dem.

• norgesessan

Ja, det att man får byta (fast man har öppnat) i 30 dagar tycker jag om Annars hadde vi haft en videokamera jag inte hadde tyckt om...(vi bytte ut den efter en dag eller två när jag hadde känt mer på den, provat och liknande).

Emil 03 och Jonathan 05
  • sommar2001
    lieh skrev 2008-02-15 21:29:47 följande:
    Min man jobbar på el-giganten och han säger att du ska ringa deras kundtjänst och berätta om ditt problem.0771-150150Lycka till!
    Du får nog ta och ringa 0771-115 115 om du ska komma fram till El-Giganten.

Ring och berätta vad som hänt. På ert kvitto står namnet på den säljare som sålt kameran. Kundtjänsten kan ringa och kolla om säljaren arbetar den dag du ringer annars skickar de ett mail och då återkommer butiken till er.

Har varit med om att man får betala mer än vad man ska hur många gånger som helst, behöver inte innebära att någon luras utan det kan vara så enkelt att det blivit ett missförstånd eller att den som skyltat glömt att ändra priset i datorerna m.m m.m

Det löser sig.
  • lieh
    sommar2001 skrev 2008-02-15 22:04:30 följande:
    Du får nog ta och ringa 0771-115 115 om du ska komma fram till El-Giganten.Ring och berätta vad som hänt. På ert kvitto står namnet på den säljare som sålt kameran. Kundtjänsten kan ringa och kolla om säljaren arbetar den dag du ringer annars skickar de ett mail och då återkommer butiken till er.Har varit med om att man får betala mer än vad man ska hur många gånger som helst, behöver inte innebära att någon luras utan det kan vara så enkelt att det blivit ett missförstånd eller att den som skyltat glömt att ändra priset i datorerna m.m m.mDet löser sig.
    Japp, du har helt rätt och jag skyller på att jag är trött!

0771- 115115 ska det vara.
  • blomman 2

Håller FULLSTÄNDIGT med om att ELGIGANTEN kör med fals reklamföring!!! Inte en ende gång har de haft några av sina varor i butiken som de har annonserat om i sin reklam.Under ett och samma år var vi i behov av flera nya tv:n till våra olika hushåll,inte en endaste gång hade de den varan de lockade kunderna med till sin butik!!! Det värsta var nog när jag skulle köpa en frysbox(inför en stor fest)och de lovade dyrt och heligt att jag skulle hinna få den i tid,varpå jag storhandlade all mat och åkte till ELG för att hämta frysen som lovat och den inte hade kommit pga leveransproblem,ALLTID samma svar,LEVERANSPROBLEM!!!!! Samma med en mobil jag ville köpa.ALDRIG MER ELGIGANTEN!!!

• sommar2001
    Svar på #9
    Fast det måste ju vara jättebra. Jag menar de har ju en tillgångsgaranti som säger att inom visst antal dagar ska produkten finnas tillgänglig att köpa i butik och om den inte finns så ska de "ersätta" kunden med en bättre vara för samma pris.

Om de sålt en vara som de inte kan leverera så får de ju lösa problemet på bästa sätt vilket oftast betyder att de förlorar pengar på det och du som kund får en bättre vara än du köpt från början. Jag förstår dock vad du menar och det är väldigt korkat att lova något man inte kan hålla.
  • mamma till Liv

Själv föredrar jag expert, mycket bättre service än elgiganten!

• DOLCE FAR NIENTE

Älskar el-giganten gjorde bra köp på alla hjärtans dag fick nersänkt prins på en video med 500 spänn

Svar på tråden Elgiganten är ena jä-la lurendrejare!