-
-
Svar på tråden När började ni använda bärsele?
-
bar i sjal första gången på bb, när hon var 10 timmar gammal kanske. Bärsele använde jag inte alls.
-
jag har en nu och har använt den 3 dagar.. dottern är en månad.. skulle haft den tidigare om jag hade fattat hur den skulle vara (fick en begagnad utan instruktioner)
-
med båda barnen när de var ca 4 veckor
-
bäsele runt 3 månader kanske, men prematurer alla mina barn, sjal redan på avd 15 på sjukhuset när dom var pytte pytte runt 1500g =)
-
Hum,när han vår son var några veckor.. Den som vi har,en BabyBjörn så skulle bebisen väga mins 3,5kg och vara minst 53cm lång..
Vi hade använt den tidigare om det inte var för att han var för lite, vägde 2950g och var 47,5cm då han föddes.. Så han fick växa i den först.. -
4 veckor va dottern när vi börja använda den...
-
Jag började när dottern var 3-4 månader ungefär och inte tyckte om att ligga i vagn längre.
-
nör han var 4 veckor gammal....
-
Inte använt sele än (sonen är 2 år) men sjalen använde vi direkt på BB - kanonbra.
-
När lillen var 1 månad.
Barnmorskan på Bvc rekommenderade att man skulle vänta med bärsele fram tills dess.
Och hon sa att man bara skulle ha barnet där korta stunder till att börja med.
Bärsjal däremot kan man ju ha ända från början!=) -
Det beror nog på vad man har för bärsele. Vi använde ergo bärsele med bebisinlägg från början.kulan 2007 skrev 2008-02-17 11:05:03 följande:När lillen var 1 månad.Barnmorskan på Bvc rekommenderade att man skulle vänta med bärsele fram tills dess.Och hon sa att man bara skulle ha barnet där korta stunder till att börja med.Bärsjal däremot kan man ju ha ända från början!=)
Bar även i sjal från början.