• hoppsann

Missfall på gång?? Behöver hjälp : (

Plussade igår på ruvardag 14 efter att bara haft symtom som mensvärk och lite illamående. Igr kändes värken värre, det liksom strålar ut i sidorna. Har haft temp över 37 hela veckan men idag är den bara 36.8. Tog ett nytt test nu och det är fortfarande pos men ser kanske lite svagare ut än det igår (men även minusstrecket är svagare så det kanske skiljer sig mellan olika test?). Det känns iallafall som att missfallet är ett faktum (trots att jag inte fått någon blödning än). Vad tror ni? Någon som upplevt samma? Jag behöver verkligen hjälp!Känner mig knäckt

• Svar på tråden Missfall på gång?? Behöver hjälp : (
  • TuSSen09

olika gravtest reagerar på olika mängder hcg
    så länge du inte blöder eller har kraftiga smärtor så njuuuuuuuuuuut!

Du väntar ett barn inte ett MISSFALL!

• hoppsann

bebis09: Tack, nej blöder gör jag inte. Har en del kraftiga smärtor men det beror nog delvis på överstimulering. Men testen är verkligen skillnad!De är ju båda gjorda med morgonurin.. Har lagt upp dem i galleriet om någon vill kika och säga vad ni tror? Det översta är från idag och det är ju mycket svagare, men det andra har visserligen legat under natten..Tycker hela det testet ser starkare ut (även minus strecket). Men konstigt att tempen sjunker som innan mens

• TuSSen09
    hoppsann skrev 2008-02-16 08:58:24 följande:
    bebis09: Tack, nej blöder gör jag inte. Har en del kraftiga smärtor men det beror nog delvis på överstimulering. Men testen är verkligen skillnad!De är ju båda gjorda med morgonurin.. Har lagt upp dem i galleriet om någon vill kika och säga vad ni tror? Det översta är från idag och det är ju mycket svagare, men det andra har visserligen legat under natten..Tycker hela det testet ser starkare ut (även minus strecket). Men konstigt att tempen sjunker som innan mens

jag såg inte ditt galleri!!

ett plus är ju alltid ett plus
    hade du druckit mera tills idag, kissat mera??

att tempen sjunker har inget med missfall och göra

jag frågade samma sak då jag äntligen plussade och väntade dottern, man ska inte tempa efter + sägs det!

• hoppsann

bebis09: Aj då, nu kan du se det. Nä jag hade nog inte druckit mer till idag och inte kissat på länge. Igår hade jag kissat bara 4 timmar innan testet (men det kanske blev mer koncentrerat när det inte var så mycket?). Skönt att höra om tempen! Den kanske inte håller sig på samma efter man plussat då. Tack för hjälpen, blev lite lugnare nu

• TuSSen09
    hoppsann skrev 2008-02-16 09:20:52 följande:
    bebis09: Aj då, nu kan du se det. Nä jag hade nog inte druckit mer till idag och inte kissat på länge. Igår hade jag kissat bara 4 timmar innan testet (men det kanske blev mer koncentrerat när det inte var så mycket?). Skönt att höra om tempen! Den kanske inte håller sig på samma efter man plussat då. Tack för hjälpen, blev lite lugnare nu

det va konstigt med testen, hoppas du kan få nå annat vettigt svar
    men vad det gäller tempen så är 36.8 fortfarande högt
    och dessutom som sagt så tempa inge mera, det gör en bara mer orolig och det är ju inte bra för bebisen i magen!!

sköt om dig och LYCKA TILL!!!!

ska hålla tummarna att den lill* SKA stanna!

• dallas

Ta ett nytt test imorgon då?? Jag kikade visst d är lite svagare, men det kanske är lite olika även om det är samma tillverkare?? Annars får du gå t läkaren och ta bp och sen lämnar man ju bp efter 2 dar igen- för att kolla Hcg halterna...

• hoppsann

Ja jag får väl ta ett till i morgon, men det känns skrämmande Hoppas testen kan vara olika bara.

• sira

hej! Grattis till plusset!!
    Jag tror inte att det e ett mf på g. När jag fick mitt mf så började det med bruna flytningar, men testade positivt. När jag började blöda ordentligt och hade väldigt ont då först blev testet svagare! Vid ma så syns det inte på testet.
    Håller mina tummar, vila och njut!

• Mamma till Cleo och Abbe

Kikade in på dina bilder och inte tror jag att det är något lurt. Jag gjorde flera test med några dagars mellanrum och de visade olika varje gång, alltså i styrka mätt. Det kan säkert bero på testet, mängden urin, hur utspädd urinen är osv. Ett plus är det ju starkt och tydligt, sen om det skiftar lite i tonen är inget att reflektera över... Stort Grattis!

Trollet BF 11/6-08
  • millemullan

Hej!
    Tycker inte att du ska oroa dig ännu. För det första är det fullt normalt att tidigt i graviditeten känna som om man har lite molvärk/mensvärk, även mindre blödningar kan förekomma men får inte vara starkt röda eller rinniga. Ang att ditt test nu såg mindre tydligt ut så behöver inte heller det betyda något, det tar ungefär 2-4 veckor innan hcg har gått ur kroppen och då inte längre ger utslag på testet. Så ta det bara lugnt och ring din gyn och be om ett UL, det kan lugna dig eller i värsta fall bekräfta dina misstankar.
    Men i vilket fall, jag ger dig samma råd som jag fick: Försök att slappna av och ta det lugnt, släpper det inte så ring gyn på måndag.

Hoppas det löser sig för dig. Lycka till!

• månälva
    millemullan skrev 2008-02-16 18:12:00 följande:
    mindre blödningar kan förekomma men får inte vara starkt röda eller rinniga.
    Måste bara slänga in ett positivt inlägg om blödningar
    Med nr tre vaknade jag i v 12 av att jag störtblödde. Hade blött igenom bäddmadrassen ner i den tjocka,så mkt var det. Vattnigt blod och på gynakuten trodde dom först att hinnorna spruckit.
    Glädjen var enorm när vul visade att allt var bra!
    26 v senare tittade en ljuvlig liten flicka ut!
  • hoppsann

Tack snälla för alla svar!! Kunde inte hålla mig från att läsa en massa skräckhistorier igår kväll om andra som fått liknande resultat och senare missfall.Kände även hur den pyttelilla ömheten i brösten jag haft försvann så jag var säker på att det var kört. Men nu har jag gjort ett till test och det var lika starkt om inte starkare än det första Gjorde även ett digitalt som var positivt så nu kanske man kan slappna av iallafall för en stund Tänk vad nojig man kan bli!

• Mamma till Cleo och Abbe
    hoppsann skrev 2008-02-17 08:01:07 följande:
    Tack snälla för alla svar!! Kunde inte hålla mig från att läsa en massa skräckhistorier igår kväll om andra som fått liknande resultat och senare missfall.Kände även hur den pyttelilla ömheten i brösten jag haft försvann så jag var säker på att det var kört. Men nu har jag gjort ett till test och det var lika starkt om inte starkare än det första Gjorde även ett digitalt som var positivt så nu kanske man kan slappna av iallafall för en stund Tänk vad nojig man kan bli!
    Åh va kul att du blivit lite lugnare. Tro mig, jag vet hur nojjig man kan bli av att läsa allt tråkigt här på FL. Jag blödde i början av min grav. och var till oh med inne akut, hittills har dock allt gått jättebra (är i vecka 24) men som jag oroade mig (och i ärlighetens namn roar mig fortfarande vilket känns helt normalt i lagom mått)... Njut nu av att nu äntligen lyckats och tänk att det KOMMER gå bra:) Lycka till! Stor kram på vägen
    Trollet BF 11/6-08
  • millemullan

Hej!
    Vi är nog flera som väntat på fortsättningen här...
    Skönt att höra att allt är bra och att du lyckats slappna av igen!
    Grattis, och njut nu av tiden som kommer!

Svar på tråden Missfall på gång?? Behöver hjälp : (