• Nikki75

Smörgåsrån utan mjölk. Finns det?

Ja, just precis. Min bvc-sköterska sa att smörgåsrånen man köper i affären skulle vara mjölkfria, men jag har Göteborgs smörgåsrån hemma, och i dem är det iallafall mjölk... Undrar därför att min son eventuellt inte tål mjölk och för att jag vill kunna ge honom något som innehåller gluten. Han är fyra och en halv månad.

• Svar på tråden Smörgåsrån utan mjölk. Finns det?
  • Tesie

Ja det finns smörgåsrån utan mjölk, komemr tyvärr ej ihåg vad de heter! Men min son brukar äta sådana, han är mjölkallergiker!

Kolla i affären!

• Mitzie C

Min son är komjölksallergiker och äter de kravmärkta smörgåsrånen från Göteborgskex, de innehåller ingen mjölk. Fast jag tror även de "vanliga" rånen också är mjölkfria nu- men läs innehållsförteckningen noga!

• Nikki75

Jag läste och det stod skummjölkspulver på, och det var göteborgskex. Kan jag ha läst fel?... Möjligt.

• mimmipigg

Dom vanliga smörgåsrånen från Göteborgskex innehåller inte mjölk - hoppas jag verkligen! Min tjej äter mjölkfri kost och här hemma har dom fått vara kvar...

• atelli

Vi har åxå gett smörgåsrån (vet dock inte exakt vilket märke) o jag tror inte att de innehåller mjölk.

Dessutom är det ingen mjölk i Brago-kex! Mums när knoddarna blir lite äldre o vill fika med oss andra!

// a

• melles mamma

i den mixförpackningen med olika kex från göteborgskex så tror jag att rånen innehåller mjölk men inte i förpackningarna med enbart rån. Jetteskumt men....

• Nikki75

Melles mamma: Ja, det var skumt, men jag var precis nere och kollade. Hade båda varianter hemma och det stod att de i mixförpackningen innehöll mjölk men inte de andra. Måste varit på den förpackningen jag läste sist då.

Svar på tråden Smörgåsrån utan mjölk. Finns det?